Projekt 190L Tanganyika
Tänkte presentera mitt lilla akvarieprojekt i den här tråden :) Var och hämtade ett 190L akvarium i Stockholm för ett par veckor sen. Varken bänk eller täckglas följde med, så det får jag fixa själv. Invånarna till en början kommer vara mina 6 N. Brichardi "fulwe rocks" och ett gäng med albinoancistrus. Sedan så får jag se om det blir något mer så småningom :) Börjar med en bild där jag håller på att testfylla akvariumet! (Riktigt irriterande att man inte kan lägga in flera bilder i samma inlägg..)
Följer! =)
Blev lite snurrig av första bilden men såg sen att den var vriden och det var en duschslang på bilden. Hehehe 😂
Dumma mobil, den är inte vriden i fotoalbumet ;(
Tycker jag inte. Det ser bra ut med de stenarna. Själv har jag liknande stenar och det är inga problem med det.
Så här kan det se ut när man inte orkar fixa klart en vardagkväll, eheh.. Lite synd att stenarna är så små, men vet inte om man vågar ha större i akvariumet. Dum som jag var så hälde jag i sanden utan att tänka på att man kanske borde ha haft liggunderlag under.. Får se om man tar bort en del växter så småningom, nu i början kan de nog vara bra för att förebygga alger..
Det blir jättespännande men kan tipsa om att det finns IKEA-möbler som skulle klara att bära upp akvarier. Titta gärna på kontorsmöbler á la IKEA.
Jag tycker att det är snyggt med lastpallar ;) gillar den lite råa stilen, kommer fixa ett vardagsrumsbord i samma stuk :)
Hur brukar ni göra när ni gör stenrös? Vågar man luta stenarna mot rutan? Och är ni inte rädda att de ska ramla ner på fiskarna, tex om de gräver i sanden under??
Jag har stenrös i mitt akvarium som jag har försökt lägga så stabilt som möjligt och det finns stenar som ligger intill fönstret också.
Har bestämt mig för att göra om akvariumet igen, blir väldigt nojig iom att jag inte har något liggunderlag under stenarna.. Gör om, gör rätt!
Blir spännande att se. Kanske man får lite tips :)
Va fint du har gjort det! Ska bli kul att följa!
Skäms lite över bildkvalitén och den skitiga rutan, men lovar att visa finare bilder sen!
äsch då, det är ju under uppstart =)) själv har jag precis bytt ca 35-40% delvatten som jag gör en gång i veckan.