Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 950 ggr
[Seaside]
0

Akvariestorlek till Black Moor?

Läste på en fiskinfolapp, som satt på slöjstjärts-tanken i en Arken Zoo butik, att slöjstjärtvarianten Black Moor/svart teleskop kan bo i ett 40 liters akvarium. Stämmer verkligen det? Låter lite litet…

LajvKrattan
0

Kolla på zoopet.com.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

m4rkus93
0

nej nej nej det ska dom inte!!! vart läste du detta?

[Seaside]
0

#2 Som jag skrev: På fisk-fakta lappen som satt på deras slöjstjärtstank i affären

m4rkus93
0

vilken affär menade jag mer det stämmer absolut inte…

theraphosa
0

Jag tycker att akvariet bör vara 150L så de, trotts sin kroppsform, kan simma lite då de blir iaf 10cm. Vissa sorter kan bli närmare 20 och bör ha större.

[Seaside]
0

#4 Arken Zoo

#5 Ja, det låter mer vettigt. Hur många Black Moor kan man ha i ett 150 liters akvarium?

m4rkus93
0

vilken arken zoo det finns lixom väldigt många i sverige

[Seaside]
0

#7 Förstår inte varför exakt vilken affär det rör sig om är så intressant

m4rkus93
0

för att veta vart jag inte ska lita på allt som står?

m4rkus93
0

men som både jag och andra sagt så är 40 L för lite… jag tror dock att minsta rekomendation ligger på 150 cm långt och 225 liter om jag inte har fel…

[Seaside]
0

#9 Det skadar nog inte att vara lite kritisk vart man än är

#10 Ja, 225 liter var ju väldigt mycket större än de fjuttiga 40 litrarna 😛. Känner du till om 150 cm långt/225 liter är beräknat för en Black Moor eller flera?

m4rkus93
0

då går det i flera… men man tar ju inte 100 för det ^^ typ 5-10 beroende på vad du mer vill ha i karet skulle väl jag säga… dom blir ju ändå väldigt stora…

[Seaside]
0

Jädrans - jag som hade satsat på 100 st 😉

m4rkus93
0

ja jag misstänkte det ;) det va ju därför jag skrev så ;P

theraphosa
0

#5 Du kan ju ha 3-4 st men när de sedan är fullvuxna så bör du byta upp till iaf 200-300L gärna större men de är minimum tycker jag om du ska ha fler.

[Seaside]
0

#15 Tack för svaret!