Akvariestorlek till Black Moor?
Läste på en fiskinfolapp, som satt på slöjstjärts-tanken i en Arken Zoo butik, att slöjstjärtvarianten Black Moor/svart teleskop kan bo i ett 40 liters akvarium. Stämmer verkligen det? Låter lite litet…

Kolla på zoopet.com.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
nej nej nej det ska dom inte!!! vart läste du detta?
#2 Som jag skrev: På fisk-fakta lappen som satt på deras slöjstjärtstank i affären
vilken affär menade jag mer det stämmer absolut inte…
Jag tycker att akvariet bör vara 150L så de, trotts sin kroppsform, kan simma lite då de blir iaf 10cm. Vissa sorter kan bli närmare 20 och bör ha större.
#4 Arken Zoo
#5 Ja, det låter mer vettigt. Hur många Black Moor kan man ha i ett 150 liters akvarium?
vilken arken zoo det finns lixom väldigt många i sverige
#7 Förstår inte varför exakt vilken affär det rör sig om är så intressant
för att veta vart jag inte ska lita på allt som står?
men som både jag och andra sagt så är 40 L för lite… jag tror dock att minsta rekomendation ligger på 150 cm långt och 225 liter om jag inte har fel…
#9 Det skadar nog inte att vara lite kritisk vart man än är
#10 Ja, 225 liter var ju väldigt mycket större än de fjuttiga 40 litrarna 😛. Känner du till om 150 cm långt/225 liter är beräknat för en Black Moor eller flera?
då går det i flera… men man tar ju inte 100 för det ^^ typ 5-10 beroende på vad du mer vill ha i karet skulle väl jag säga… dom blir ju ändå väldigt stora…
Jädrans - jag som hade satsat på 100 st 😉
ja jag misstänkte det ;) det va ju därför jag skrev så ;P
#5 Du kan ju ha 3-4 st men när de sedan är fullvuxna så bör du byta upp till iaf 200-300L gärna större men de är minimum tycker jag om du ska ha fler.
#15 Tack för svaret!