Vad använda för att täcka för hålet?
Filtermatta om du har sån är bra att stoppa i dekorationer. :)
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
# 1: Tack för tipset! Antar att du menar filtermatta/medium som man har i inner/ytterfilter?
Jag behöver ju enbart täcka själva öppningen och hålla "grottdelen" under öppen. Kan man fästa filtermatta med silicon för akvarier eller finns det något annat än silicon som är bättre?
#2 Precis! :) Har aldrig testat att fästa just filtermatta med silikon, men ser ingen anledning till att det inte ska funka.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
TS: Annars kan man ju täcka hela hålet med akvarie silikon :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
# 3: OK, tack
# 4: Oxå en bra idé
Tack för er input! 

frigolit bit med silikon , kanske funka
# 6: Smart! Brukar frigolit brytas ner under vatten eller håller den sig intakt?

" 7 jag är inte säkert med det här , men jag vet att många gör bakgrund från frgolit och många sätter frigolit under stora stenar på botten för att inte skada glaset , så jag tror det funkar
#8 fast när man gör bakrunder så har man ju nått lager med nån sorts färg som täcker in friligoliten..
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

ja precis , tror det går bra om hallonbåt täcker frigoliten med silikon på båda sidor
man brukar ju ha frigolit under stora stenar i akvariumet så det ska gå bra ju
Du kan använda epoxy (coral fix).
Tack för alla era goda tankar, råd och synpunkter! 
# 12: Epoxy (coral fix); använder man det för att fästa tex frigolit för hålet eller som preparat för att täcka hålet?
#13 Tänkte för att täcka hålet.
# 14: Ok, jättebra!
Tack åter igen för alla tips - nu har jag en hel del att välja bland