Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 918 ggr
[Hallonbåt]
0

Vad använda för att täcka för hålet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver täcka för det större huvudhålet på denna dekoration (se bild) och undrar om någon vet/har några tips ang. vad man kan använda för akvarievänligt material…

Hell
0

Filtermatta om du har sån är bra att stoppa i dekorationer. :)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[Hallonbåt]
0

# 1: Tack för tipset! Antar att du menar filtermatta/medium som man har i inner/ytterfilter?

Jag behöver ju enbart täcka själva öppningen och hålla "grottdelen" under öppen. Kan man fästa filtermatta med silicon för akvarier eller finns det något annat än silicon som är bättre?

Hell
0

#2 Precis! :) Har aldrig testat att fästa just filtermatta med silikon, men ser ingen anledning till att det inte ska funka.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

-Cissi-
0

TS: Annars kan man ju täcka hela hålet med akvarie silikon :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Hallonbåt]
0

# 3: OK, tack

# 4: Oxå en bra idé

Tack för er input! Glad

abbas
0

frigolit bit med silikon  , kanske funka

[Hallonbåt]
0

# 6: Smart! Brukar frigolit brytas ner under vatten eller håller den sig intakt?

abbas
0

" 7 jag är inte säkert med det här , men jag vet att många gör bakgrund från frgolit och många sätter frigolit under stora stenar på botten för att inte skada glaset , så jag tror det funkar

-Cissi-
0

#8 fast när man gör bakrunder så har man ju nått lager med nån sorts färg som täcker in friligoliten..

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

abbas
0

ja precis , tror det går bra om hallonbåt täcker frigoliten med silikon på båda sidor

ivanhoe81
0

man brukar ju ha frigolit under stora stenar i akvariumet så det ska gå bra ju

Gurky
0

Du kan använda epoxy (coral fix).

[Hallonbåt]
0

Tack för alla era goda tankar, råd och synpunkter! Glad

# 12: Epoxy (coral fix); använder man det för att fästa tex frigolit för hålet eller som preparat för att täcka hålet?

Gurky
0

#13 Tänkte för att täcka hålet.

[Hallonbåt]
0

# 14: Ok, jättebra!

Tack åter igen för alla tips - nu har jag en hel del att välja bland