Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1460 ggr
fifflis
0

GYPPY med yngel??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nybörjare på detta och undrar om ni kan se ifall min Guppy är med yngel eller bara allmänt tjock?

Har läst att det oftast blir "svarta" vid bakdelen men denna är röd. Därför blir jag lite spektisk, men hon ser ut att sprängas snart. MYCKET rundare än de andra honorna jag har.

Ursäkta för kass bild men inte så lätt att få bra bild på någon som inte står stilla Flört

fifflis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten kass bild till Flört Men ni lite mer erfarna kanske får något hum om situationen med denna firre då.

[dynamitella]
0

Hon kommer föda inom tre dagar, det är min gissning :) Antagligen redan imorgon.

fifflis
0

Jag håller tummarna på att det är så! Har gått i flera dagar och kikat ifall det hänt något, men inte än ;) Är så himla nyfiken, haha.

Vad är det bästa ifall hon skulle vara med yngel, lägga ner henne i yngelakvarium (om jag nu skulle hinna köpa innan bebisar kommer) eller låta henne föda bland de andra?

[dynamitella]
0

Det är frivilligt :) Jag vill inte uppmuntra till att använda yngelkassar då de är så ofantligt små.

Men känner du att de övriga invånarna är mycket glupska och kommer äta ungarna så kanske det är det enda rimliga valet.

-Cissi-
0

Jag brukar använda yngel kassar om jag märker att honan håller på att föda och väntar tills hon ynglat klart och sedan flyttar jag över henne till akvariet och flyttar ynglen till mitt yngel kar, så jag kan mata dom lite offtare och när dom växt till så dom är typ 1/2 -1 cm så får dom flytta till föräldrarna.

Jag gör så för att hålla lite bättre koll på ynglen och tycker att jag får lite mer överlevande :)

Men jag har även låtit dom yngla i akvariet utan större problem, och om dom ynglar där om jag inte har "hunnit" sätta dom i yngel kassen så får dom vara kvar, och dom brukar klara sej då oxå :)

Så gör vad du känner för :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

LindaNov
0

Vad läskigt jag har precis en likadan hona som också ska ha yngel. Dessutom likadan blonde hane och de andra guppysena. Vad roligt att få se dina yngel sen.

Spännande=)

Lycka till!

misslilly
0

hon kommer säkert föda inom några dagar! ♥