Nystratat akvarium, mata hur ofta?
Hej! Igår äntligen flyttade det första fiskarna in i mitt nystartade akvarium, 5 Guppys fick det bli till att börja med. När jag läste en del innan så läste jag att jag skulle mata jätte lite och inte första dagen dom kom men sedan kunde jag mata dom varannan dag men ytterst lite, men när jag handlade fiskarna säger expiditen att jag inte ska mata dom på en hel vecka. Så jag är lite förvirrad! När ska jag börja mata min nya familjemedlemmar?
Tacksam för svar :)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Du kan mata dem lite idag eller imorgon :) Och sen lite varje dag efter det. Aldrig mer än de äter upp innan det når botten.
Bäst är att sätta sig med en grillpinne eller dyl. och peta ner några flingor/artemia i taget, beroende på foderval. Och sen när de inte visar lika mycket intresse längre kan man sluta.

alltså, jag kan säga att i alla fall jag matar mina fiskar från dagen efter att de åkt ner i akvariet, och därefter ger mat dagligen. dock alltid så mycket (eller lite) att maten är uppäten efter runt en till två minuter. ingen mat ska vara liggande i akvariet, och det är egentligen det som jag tycker är viktigast med nystartade akvarier. nu är ju det här så jag gör, och inget jag skulle skriva en vetenskaplig artikel om, om man säger så, men jag skulle inte svälta nyinköpta fiskar i 7 dagar… kan inte riktigt se syftet…
Okej så jag behöver inte vänta i en vecka! Phew, kändes lite skönt att höra =) Tack så mycket för svar!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_