Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 2687 ggr
Toph123
0

Småfisk med räkor?

Hej! Har funderat och undrar om man kan ha någon sorts fisk ihop med räkor? Har tänkt att skaffa några få isåfall. Det ska då vara små fiskar tex guppys? Fungerar dessa med räkor? Finns det några andra?  Skrattande Tacksam för svar.

abbas
0

ja absolut det fungerar ,det går också med kardninal tetror , neon tetror, , jag tror det går också med svärdbärare ,platy, inte säkert , kommer nån nog svara på det här

abbas
0

men du ska tänka på räkor yngel , kommer guppisar tar de , du ska ha bara stora vuxna räkor , om du vill  inte ha räk yngel så det spelar ingen roll

Toph123
0

Va bra! Borde då inte skaffa guppisar. Skrattande Tack för svar!

Sleggyman
0

Jag har ( tror dom heter ) 25-30st Rasbora moskito , 10 små segel fiskar, 6st pansar malar & 10 dvärpansar malar. jag har inte märkt att jag tappat nåra räkyngel. de går omkring på botten helt synliga när dom är kring 2mm. Sen går det att ha större fisk ochså om du har mycket växter så kan du nog få räk yngel som klarar sig ändå

Andersson79
0

Jag rekomenderar inte att ha räkor med kardinal- och neontetror. Jag prövade Rynkar på näsan Dem blev som helt galna efter räkorna. Det triggade hela stimmet. Kan ha vart en scalar som skadade räkan och det satte igång jaktinstinkten på resten?

Om du vill Pröva endå så  ha gott om ställen där räkorna kan gömma sig.

[SonjaG]
0

Jag har räkor tillsammans med kolglödstetror. Det funkar utmärkt.

Kolglödstetrorna är jättevackra och bryr sej inte alls om räkor.

SuperLimm
0

Mitt ex:s föräldrar har massor med räkor i sitt akvarium tillsammans med molly, Guppy, några tetror tror jag också. nån pansarmal tror jag också. Visst blir några räkor uppätna men dom har väldigt mycket växter och räkorna förökar sig massor så det märks inte att dom försvinner..

Mvh Linn

theraphosa
0

Man brukar ha räkor med bl.a rasboror, för de är så små att de inte kan äta upp räkornas avkommorna. Även Iriatherina werneri och små tetror funkar bra. Kampfisk funkar ju med men då finns risken att de små ryker, lika så om du har större fredliga fiskar. Så man får ju välja själv hur man vill ha de