Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 1306 ggr
Jessica Holländare
0

Vad är det här för något??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad i hela friden är det här för djur??? FörvånadTyst

Jessica Holländare
0

En bild till.

[fuzzygirl21]
0

Ser ut som en räka

[dynamitella]
0

Kill it with fire!

Haha. Vad stor den var. Jag tänkte direkt att det var en märlkräfta, men de är ju bara några millimeter stora. Det påminner i alla fall om någon form av märla.

Själva kategorin heter Amphipoda. Jag vill påstå att det är en sådan.

Googlelänk: https://www.google.se/search?q=Amphipoda&sugexp=chrome,mod%3D4&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=q2NYUMznNoOI4gTJooHQDQ&biw=1366&bih=643&sei=rWNYUICYIvGQ4gTTvYHQDg

Fånga den så länge, så hjälps vi åt att söka :)

Jessica Holländare
0

Underifrån.

Jessica Holländare
0

Det är ingen räka. Den är ungefär lika stor som en liten räkling, kanske 0,5-1 cm. Irrar runt som bara denn i mitt räkkar. Aldrig sett den innan… Har bara räkor och sniglar där. Inte lagt i något nytt mer än ett gäng räkor jag fick på posten för en vecka sedan. Kan den kommit med då tro?? Ska se om jag kan fånga den…

[dynamitella]
0

De kan ha kommit med räkorna.

Jag har fått såna själv. De är ofarliga. De föds upp som fiskfoder :)

Jessica Holländare
0

Åh, vad bra. Den såg ju rätt snäll ut när den irrade runt bland räkorna, men eftersom jag aldrig sett en sån innan blev jag ju en aning rädd. Den är nu uppfiskad i en burk. Kunde ju gett den till fiskarna, men tror att dottern skulle bli ledsen då. Hon vill ha den som husdjur!! Tyst

Tack för hjälpen!

[dynamitella]
0

Du kan behålla den :) Haha. De gör ingen skada så länge de inte "tar över akvariet" och svälter räkorna.

plutopellis
0

Vidrig!!!!

Jessica Holländare
0

Hon ska få ha den i ett eget litet plastkar. Flört Jag får väl lägga upp bild när det är färdigt så ni får se hur krypet bor.

Jessica Holländare
0

Nu bor den så här:

Har dock inte sett till den sen den flyttade dit. Antar att det är svårt pga stenarna… Nora är överlycklig!! Glad

HilmaN
1

haha! ;)

där var husdjursproblemet fixat för ett tag :D

Jessica Holländare
0

Ja, barn är så konstiga.. *asg*

TccT
0

Det är ingen gammarus. Vattengråsugga som äter allt möjligt på botten till exempel matrester.