Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: butiker-föreningar-och-länkar
Läst 1608 ggr
Swadika
0

Arken zoo hageby

Var idag på Arken Zoo i hageby i Norrköping. Skulle köpa hundgodis men självklart var jag tvungen att kolla in fiskarna också. Och det såg inte bra ut. De hade flera döda fiskar, bla en kampfiskhane och många äpplen såg döda ut.

Förutom det så såg många fiskar sjuka ut. Och jag gissar att de är sönderstressade då när jag var där så bankade flera småbarn på akvariumerna.

Så om någon i Norrköping letar fisk skulle jag avråda Hageby Arken Zoo.

Jag tycker annars att Arken zoo i Hageby är ganska bra när det gäller smådjur (framförallt råttor) då jag vet att de oftast försöker få in privat uppfödda.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Jessica Holländare
0

Vad tråkigt. Rynkar på näsan Stackars fiskar…

Swadika
0

Jaa verkligen :C

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Soda2
0

Ja det är RIKTIGT dåligt p fisk där verkligen.

de där små äppelsnäckorna de har där kommer från mig (aldrig i livet att jag lämnar innått igen) de lämnade jag i oktober o de har inte växt 1 cm på hel atiden :( dessutom har de flesta dött, ändå förklarade jag nogrant hur de skulel skötas när de lämnades in (lämnade dem iof till arken på maxi men det är samma chef *även i finspång* så de skickade dem väl vidare).

Har haft praktik där o vet hur illa det sköts (har anmält dem flera gånger pga smådjuren med tex MÄNGDER av fodermöss i små dunaburar båda könen ihop o varje dag fick man städa bort flera döda mös som de int ehunnit bli uppätna av burkopisarna, de fick fågelfrö enbart o de sjuka sålde de först som levande foderdjur för att ingen skulle märka att de var sjuka).. Tja det är bara början på det hela :(

de har bättrat sig aningen (var tvungna annars skulel de få djurförbud) men det är fortfarande små burar, dåligt foder o dålig inredning (blir galen på att de har hö till sina råttor då det finsn ohyra i hö o de ofta har löss pga det).

Men tyvärr är de inte värst här i stan då grizzly är värre (ofta sjuka fiskar o fr o inte prata om smådjuren *suck*).

Swadika
0

Arken zoo blev lite bättre nu med smådjur när det började en tjej som har lite mer koll (känner henne inte personligen men vi har gemensamma bekanta) sp min kompis har berättat det.

Men ja usch Grizzly är ännu värre, fiskar har jag inte kollat där, men smådjuren har jag sett och de mår inte bra, ingen koll har de heller. När jag kollade en råtta där, hade de lappar uppsatta att flera honor varit hos hanarna och antagligen var dräktiga

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Soda2
0

Ja de blandar honorna med hanarna ibland (med flit tror jag då de ibland har kullar i djurrummet i små hamsterburar under de andra burarna) fast dte är förbjudet att avla i butik.

Hamsterkullar har de med haft. (grizzly alltså)

Ibland har grizzly bra fisk men för det mesta är det magra sake rmed inälvsmask tyvärr.

De har dock börjat hålla vissa fiskar i karantän när d ekommer in så man får väl hoppas att det blir bättre.