Finaste arten?
Hej, jag kanske ska skaffa fiskar och jag tycker om fiskar som är fina eller ovanliga (alltså ingen guldfisk). Just nu spelar det ingen roll om det är en saltvattens fisk eller sötvattens fisk.. Men vill bara veta vad du tycker.
Så jag undrar vilken art är finast tycker du?
Okej, har dem olika färger?
Ooo, det fanns ju riktigt häftiga färger :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Älskade den blåa/turkosa färgen ^^
dvärg Cuttle fish … tror de är ovanliga att ha men är väldigt roliga … skaffar jag saltvatten nån gång ska jag ha sånna :-)
Ok, ska kolla in dem :D
Min favvo fisk är nog clownfisk. Fast jag vet ingenting om arter ju men har ju kollat hitta nemo ;) Tycker dem fiskarna är riktigt fina att kolla på C:
Vad kan man ha för några snäckor eller räkor i sötvattens akvarium?
Sjöhästar tycker jag är fina <3
Jao, men dem verkar så skitiga av sig men roliga :>
de här kan man ha http://www.redbee.se/content.php/5-r%C3%A4ksorter
Bilbukar :) särskilt marmor.
Åh va sårt att säga en… Men Osteoglossum ferreira är gudomliga tycker jag. Har dock alltid hafft en liten kärlek till Pantodon buchholzi, fantastisk fina.
Guppy av alla de slag är nog trots allt mina favoriter. Men jag gillar även Gurami speciellt mosaik Gurami och mina små gulliga pygmegurami. Andra arter jag gillar är stänktetror, rasporor, corydoras malar, Ancistrus och regnbågsfiskar.
Är inte förtjust i ciklider alls av någon anledning. Malawiciklider tycker jag är jättetråkiga och palettciklider tycker jag är jättefula. ;-) Alla tycker olika och det är det fina med detta det finns fiskar för alla smaker. :-)
Vilka arter är fina tilsammans?
Tack ska kolla upp dem fiskarna också ^^
Är det lagligt att ha sjösjärnor? Dem är väldigt fina tycker jag :)
#21 Ja, det borde det va, om det inte är en fridlyst art såklart.
-Rasmus 🌈

bland fiskarna måste jag säga att alla dom arter som jag tycker är vackrast lever i Malawisjön. jag har alltid velat hålla Malawiciklider. och bland dem finns så extremt många vackra. men måste jag välja en så får jag ju ändå ta den som jag har dedikerat mitt akvarium åt (och den malawiciklid som jag gått och trånat efter läääääänga :P) och det är självklart Hongi.
#23 Väldigt fin fisk
Jag är även sugen på räkor, speciellt blue bee men jag vet inte om dem är saltvattens eller sötvattens djur..? Vet du?

blue bee är en sötvattensräka. menj ag vet inte hur den är att hålla tyvärr.
Okej, ska läsa lite om dem nu :)
Diskus, olika sorter av scalarer, geophagus tapaijo red head, fjärilsciklider!!!
Kram /Tess
Diskus, olika sorter av scalarer, geophagus tapaijo red head, fjärilsciklider!!!
Kram /Tess
Vet ni några fina snäckor eller räkor, har ett mindre kar sen tidigare som jag gärna vill andvända :)
Hjälper den dig att hålla rent bra?
Jaa, den har fått extra jobb nu när det har flyttat in fler =))
Äppelsnäckor är min favorit snäcka, finns,många sötvattens snäckor o räkor.
Okej :>