Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sjukdomar
Läst 1104 ggr
Dellanella
0

Sjuk Molly Avliva

Hej, nu ser jag verkligen att han lider så jag har bestämt mig för att ta bort honom men hur gör man ?? Jag vet inte riktigt om jag klarar det men det är ju för hans bästa om man säger så ?? Va är det smidigaste sättet att avliva en fisk på ??

Puss :*

CarlMH
0

Hugg huvet av den

Dellanella
0

Men det är väll inte så lätt dem sprattlar väll då :/

plutopellis
0

Antingen det, vissa använder sax.. Eller stoppa den i en påse (helst hundbajspåse för då slipper du se den) och bonka till ordentligt så att den dör med en gång. Antiden påsen mot något hårt eller något hårt mot påsen. Men du får inte tveka! Den måste dö med en gång för att slippa lida…

Dellanella
0

okej… Jag får nog låta pappa ta hand om det. jag kommer börja lipa hehe.. klarar inte av sådant ….

plutopellis
0

Men det gör man, jag lipade som en stucken gris när jag fick avliva vår fisk. Gubben klarade inte av det så jag var tvungen, fruktansvärt Gråter

[Geekinblack]
0

Jag ber min pojkvän att göra det men jag tittar inte. Han säger att det går jättefort att klippa av huvudet. Bara man ser till att "klippa hjärnan" (alltså så att hjärnan delas i klippet) så dör dom på en gång.

Han säger att dom inte brukar sprattla så väldigt mycket, det beror på hur man håller. Fast huvudsaken är att det går fort och att dom slipper vara ovanför ytan mer än någon sekund :)

Iceland
0

Även jag brukar få pojkvänen att göra det. Han brukar stoppa den i en påse och så tar han något jätte hårt, typ en hammare eller liknande och så slår han hårt 2-3 gånger på huvudet. Den brukar gå bort på första slaget, men de andra är bara för att vara helt säker.

Men usch, detta är aldrig någonsin kul!

http://isabellarun.weebly.com/

Dellanella
0

Ne det är hemskt :(