Guppy hona dräktig....?
Jag har en Guppy hona som är alltid tjock, och jag hr haft henne i ett halvt år, menn ALDRIG fått yngel. Är de nåt fel på hon eller??
vet inte om Guppy kan få som guldbarber men kändes som det kan vara det :) om du matar för mycket så kan fiskar bli förstoppade och få äggstanning :P läste att gulbarber kan få det för dem är giriga med maten men tar för givet att så länge det finns mat så äter fiskarna tror jag ? :) är inte säker men kan ha med det o göra ^^
Livet i varje Andetag
de får mat en gång om dagen så de kan nog inte vara de :)
har ett svagt mine av att fiskar kan vara sterila med hon kanske är det ? ^^ vi får sitta här o klura lite eld du och jag till vi kmr på vad det är ^^
Livet i varje Andetag
när du skriver aldrig menar du aldrig aldrig sen du skaffat henne ? himla lustigt :)
Livet i varje Andetag
4# Precis! har en hane och är väldigt intresserad av hon ;) Men de blir nåt alderg av de :S
det är nog mer troligt att hanen kan vara steril om du bara har en :P har du testat köpa en ny hane och stoppa ner till honan ? =)
Livet i varje Andetag
ska prova ;) Och kanske en hona till!
Fast jag hade samma problem som dig, men så vips så kom det ungar..
Jag misstänker att dom är dräktiga men att dom kläcker ungarna o att dom blir uppätna fort.
Inatt fick en av mina ungar, tjock som ett hus, ja du såg ju min tråd, när jag vakna imorse så fann de bara kvar 2 i karet o 5 utanför i akvariet..
Under de två första timmarna försvann alla. =(
Men jag har helt fel kar till mina har jag insett nu. Så ska fixa ett nytt omg.
Lycka till!
8# stackars dig att dom blev till mat. Men ok de kanske är så :)
Ja trist, igårkväll kring 20.00 började den andra honan trycka ut yngel. Räknae ju inte med att ngn ska klara sig…. :/
10# hur många har du nu??
Ingen. =(
12# stackare får hoppas att de kommer några som över lever!
som eld säger man får hoppas ^^
Livet i varje Andetag
14# de är ju alltid klart ;P
Jag tror också att dom blir uppätna hela tiden. Jag har en massa honor i mitt stora akvarium som alltid är tjocka av yngel men jag ser sällan några bebisar för dom äts upp fort. Ibland ser jag någon hona ligga bland buskarna och trycka ut bebisar men som sagt, ingen av dom överlever om jag inte fiskar upp dom eller låter mamman föda i ett annat akvarium :P
Har ni tillräckligt med växter då? Här äta INGA yngel upp alls alla överlever o efter bara 2-3 dagar simmar de tom brevid de vuxna utan att de vuxna bryr sig alls.
Välmatade honor brukar låta sina yngel vara.
jag har 2 busgiga växter men ska skaffa en rot
Rötter gä rju ingen större skillnad för överlevanden av yngel.
MYCKET växter behövs, jag har det så tätt planterat så nstan inget grus synns.
okej! Kan java mossa hjälpa??
Nja mina bebisar gömmer sig aldrig i mossa utan vid ytan mest då är det bara höga växter som når till ytan samt flytväxter som hjälper.
ok då ska jag skaffa flytväxter :)
Nej, ingen av dom överlevde som ja vet nu. Men jag ska skaffa ett bättre yngelkar.