Äntligen har dom lagt ägg! :D
Mina lägger ofta äggen där med oftast dock på den bakre "skivan" (har med ett juwel). Ibland på den främre o ja ibland ramlar då klasen ner, på den bakre sitter den allti kvar o kläcks i mitt kar efter 7-10 dagar (normalt är ju 14 dagar men här går det fort har ju 27 grader i karet).
Tror du jag kan flytta den då? Alltså sätta de locket där bak och ta de som finns bak där fram :P Om man är försiktig..
Hoppas det går så fort för mina med då ^^
Det ska nog gå bra
Grattis till första klasen förresten :)
Okej, får prova med det då :) Dom lägger väl igen förhoppningsvis annars ^^
Tack! :D
Ja när de väl börjat är det inget stopp på dem :)
eller ja det går lite i perioder ibland får jag bara 1-2 klasar i veckan men oftast får jag 1-2 om dagen :)
Om dagen? :O WOW! Shit.. :P
Hur långtid tar det tills dom är i hallonstorlek sen? ^^
Det KAN hända att klasen torkar pga lampan .. När jag födde upp dessa små godingar "skar" jag av klasen med sytråd och la på en frigolitbit i ett eget liten platskar (utan lock, kan bildas kondens och så droppar det ner på äggen) sedan kläcktes de där och gick ner i vattnet av sig själva :) Hade dem där tills de var i lagom storlek att flytta in i det stora karet igen :)
Hälsningar Astrid :)
#8 Kanske bäst jag gör så då? För det är oftast droppar på locket.
Man kan ha dom på ett plastlock eller något? Har inge frigolit.
Vad händer om de får lite vatten på sig? Alltså någon droppe?
Jag trodde dom skulle vara slemmiga, men de är ju hårt och tort äggen. :P
Har aldrig haft en klase om torkat helt trots att den suttit typ PÅ lysrören så har det funnits liv längst in (kanske bara 10-20 st bebisar då men ändå liv).
Varje morgon är det massor av vattendroppar hos mig med, så det rinner ner i vattnet när man öppnar locket men inga klasar som druknat för det (blir lätt FÖR mycket bebisar istället).
Hur fort de växer beror på omgivningen. tex mängd mat, konkurensen om maten, hur stort de bor ich vattenkvaliten. kan gå på några veckor kan oxå ta flera månader om de inte får mycket mat o har det dåligt i övrigt.
#10 Låter dom sitta kvar då :)
Har de funkat för dig borde de ju funka här med.
Hoppas det blir små bebisar! 
#12 Ja, jag håller verkligen tummarna! :)
Iomed att din klase är den minsta jag nånsin sett så hade jag nog tagit loss den med sytråd (man skall akta sig för att pilla på den, på handen finns ju en massa dumma bakterier som kan mögla och hålla på) :)
Du kan ha det på en plastbit med, bara den flyter och de kan ta sig ner i vattnet från den när den kläcks. Dock måste den vara lite tjockade så att det inte skvalpar upp nåt vatten :)
Men du gör såklart som du vill :)
Hälsningar Astrid :)
Så liten är det inte.
Mina ung ahonor lägger alltid små klasar de första gångerna.