Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1184 ggr
[hejhejnaffy]
0

Hjälp med akvariena!

Hej! Just nu har jag 3 akvarie som är mina egna ( 2 st är mina syskons,så sammalagt har vi 5 akvarium.) Mina kar: • 1 st 60 liters (5 kuhliålar, 5 leoparddanio,1 Kampfisk hona,och ett litet Ancistrus yngel. • 1 st 45 liters ( 6 Guppy honor,5 av dem är yngel som verkar vara gravida och 1 kampfiskhona. •1 st 10 liters (1 räddad Kampfisk hane och 3 posthornssnäckor. Jag vill att min stackars Kampfisk hane ska få ett större kar. Skulle man kunna flytta alla Guppy och sen dela upp akvariet på 2 delarmed en skärbräda med små hål i? I den ena delen ska isf kampfiskhonorna bo och i den andra delen kampfiskhanen. Eller ska jag försöka sälja guppysen om det blir för trångt i 60 liters karet? Snälla hjälp!

[hejhejnaffy]
0

Putt! :)

HilmaN
0

låter trångt för guppys. men jag är inte expert. ska inte Guppy ha iaf 30 liter var?

[hejhejnaffy]
0

Nej inte vad jag har hört? Altså 5 av dem är 1-2 cm stora yngel och 1 av dem är vuxen hona så jag tror dem passar hur bra som hällst i 45 liters akvariet ;) Frågan är bara,ska jag sälja dem eller ha kvar dem? Jag gillar mitt 60 liters kar och dess invånare som jag tycker passar väldigt bra in i karet. Vill ju inte proppa ner Guppy där och "förstöra" friden.

HilmaN
0

ok. då går det nog ;)