Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1363 ggr
[ElisabethYL]
0

Ett par dumma frågor

N är det såhär att jag har kollat runt lite på olika fiskar och ska köpa mig Scalare till ett akvarium.

1. Men vad är det bästa fodret för de? Min djuraffär har Imazo som grossist.

2. Kan man ev på sikt blanda Scalare med någon ciklidsort? Skulle vilja ha ett stort akvarie i framtiden…

3. Hur går de ihop med algätare? Någon sort som är lämplig/olämplig?

4. Kan jag bära hem de? Eller måste jag ta bilen (Här är det runt 10-15 grader varmt just nu och jag bor ca 10 min gångväg från djuraffären)

rudyC
1

kan inte allt men det är inga ploblem att knata hem med fisken … oc dom äter vanligt flingfoder om man nu vill ge dom det

jag ger mina fiskar svarta mygglarver och fiskbullar som bas och bara ytterst lite fling foder

det jag har hört är att ciklider är ganska tuffa av sig så det finns risk att dom äter på fenerna…

som sakt det finns nog dom som kan mer i frågan

ivanhoe81
0

scalarer är ju ciklider och tar man snälla ciklider så går det helt utmärkt att ha dem ihop, de malawisarna som jag har går bra ihop med andra

[ElisabethYL]
0

Återkommer om ciklidernas namn på måndag, måste köpa de i en av djuraffärerna vid jobbet om jag inte vill beställa. Tycker bättre om att se djuren jag köper innan jag köper de så att säga… Men scalarna hade jag redan haft om maan inte skulle låta vsttnet mogna först… Tungan ute

Om de är ciklider - kan man köpa ciklidmat till de då?