Red cambodian ct-yngel
Nu har jag äntligen lyckats få yngel, fjärde gången gillt!
Idag har de kläckts, och de har börjat hoppa runt och ha sig nu :)
Bifogar lite bilder på paret, dock är det dåliga bilder tagna med telefon, men tänkte lura hit Lindzen för att få lite bättre bilder på dem ;)
De är som sagt red cambodian, hanen är butterfly och verkligen superfin (bilderna gör honom inte rättvisa)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Vad kul att du äntligen lyckades :D
Sätter mig o väntar på korten
minavitas.wix.com/kennel
Fina dom är.
Kan eventuellt vara intresserad av nån hona till nån av mina ct red cambodian hanar
minavitas.wix.com/kennel
#5, det kommer säkert gå att ordna, som det ser ut nu är det jäkligt många svansar som viftar där i boet ;)
Hehe, gick bra för mig att sluta odla :P Letar redan nya fiskar att odla på.
Kul med många svansar :D
minavitas.wix.com/kennel
Haha men det är klart att du ska försöka igen :D
Kan komma imorrn jah (om jag lyckas lura mamma på skjuts) och fota och filma! ;)
låter ju utmärkt, vi kan ju skjutsa hem dig efteråt i så fall ;)
Låter toppen :)
Några bilder från besöket hos Imitra! ;) Pappan tar väl hand om sina bebisar! Dock så var det svårt att fota dom då boet var längst in i ett hörn, men när de är lite större än 1 mm så kan jag försöka få till bättre bilder ;)
Så här stod han under hela besöket ;)
Plocka bebbar :)
(Bonusbild åt dig Imitra!)
Tack för bilderna Linda!;)
Idag så ser jag inte svansar i boet lika mycket utan jag ser massa svarta ögon som hoppar omkring ;) Så gissar på frisimmande yngel ganska snart :)
Gud vilken vacker pappa
Plaskar lite i denna tråd också… kommer snart ha ett lagom kar för en betta…
Följer 
massa små söta svarta ögon i boet och de hoppar omkring då och då :D Men ännu inte frisimmande ;)
längtar efter bebisbilder :P
nu har de första blivit frisimmande, ca tre stycken än så länge!;)
Alla är nu frisimmande.. Tror de är iaf 40st men de e sjukt svårt att räkna dom! Så nu simmar de massa små ögon runt bland växterna och det är OMÖJLIGT att fånga dom små raketerna på bild!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var och filmade dom så rackarna! ;) Alla är ljusa så de lär bli camodian som sina föräldrar.
Åh så små och söta :D
minavitas.wix.com/kennel
ska försöka mata med artemia idag, men mina artemiaägg vägrar kläckas.. :o Där jag kollade stod det att man kunde använda salt med eller utan jod, men man kanske ska använda utan? :o
Jag har använt med jod och det funkar, men jag tror inte det funkar lika bra, det får ju inte vara sånt som klumpar sig heller. Men det såg det ju inte ut att ha gjort, men det tar nästan alltid ca 1½ dygn innan de kläcks :) Nu är det ju också bara 70% så det kanske tar liite längre tid innan alla kläcks.
okej jag startade ju igår på eftermiddagen så får väl vänta lite längre kanske.. :D
hehe måste bara berätta för er att nu idag när de blivit en aning större, så ser jag MASSA yngel.. blir nästan lite orolig för hur många det är där egentligen ;)
Haha, djuraffärerna lär ju säkert bli glada med en massa fiskar sedan ;)
haha ja.. alltså om man jämför med igår.. så syns det minst dubbelt så mycket yngel idag ;D
Följer!
idag käkar de nykläckt artemia utan problem! :)
Toppen :D
nu börjar man kunna se deras små bakfenor bildas, ser riktigt gulligt ut :D
Kan ju tyvärr inte bjuda på någon bild eftersom de är supersmå och min kamera suger :o
Åh ^^ Nu måste jag ju komma och hälsa på!
Bara att komma det!:D
Här kommer videon :)
naw mina sötbebbar ;D
Hahah fetton! ^^ Ingen risk för undernärning där inte ;)
Awe vad söta!
Här kommer två videos på bebbarna från idag ^^
Och en till :)
Gulliga, haha! Ser ut som att dem är superstora, men dem kanske inte är det irl ;)
Haha aw vad söta!
har nu kommit fram till att pappsen är någon sorts marble, eftersom han faktiskt ändrar färger lite hur han vill ;) Numera har han lite ljusblått längst in mot fenorna, så jag tror att det kan bli riktigt kul att ha de här fiskarna om de blir likadana .. :D Alla yngel är i alla fall helvita på kroppen :)
Försöker lura i småttingarna skalad artemia då och då, och de smakar och smakar men sen spottas det ut ;) Smarta ungar det där ;)
Haha, gulliga!
Du måste ju skaffa bättre artemia snart! ;)
Är det svårt att kläcka artemia? Jag har läst på internet men inte riktigt fattat då sidorna var på engelska. Haha Dx
Nää det är jätteenkelt!:P En bytta med en liter vatten ca 28 grader,en matsked salt och 1 krm artemiaägg, sen är det bara att vänta ca 24 timmar
Håller byttorna 28 grader utan doppvärmare när du satt dom på lysröret så där?
minavitas.wix.com/kennel
#52, ja det gör de! Det är det som gör att det blir så busenkelt ;)
De kläcks i rumstemperatur med, så man måste inte ha värmen, tar bara lite längre tid!
Imitra: Hur går det? ;)
Det går fint här! Ynglen växer snabbt och äter mig ur huset ;)
Haha, härligt ;)
Nya bilder! :D
hehe jag har ju så dålig kamera själv, det är när kära linda kommer hit som det blir nya bilder :) Får försöka lura hit henne nåt i dagarna ;)
Fina bilder! =)
Härliga bilder
Så, här kommer nya videos från idag! Ni får bortse från min, Robin och Julias babbel i bakgrunden ;)
Och så en till :)
Härlig dialekt ni har ;)
fina :)
haha vadå gillar du norrländska?;)
Självklart ;)
Är så trött på dessa stockholmare, då jag var mitt inne i stan (östermalm). Alla tjejer såg ut som dem hade gjort 100 operationer i ansiktet, gift sig med en GAMMAL GUBBE (absolut inget fel med det, men) för pengarnas skull och pratade riktigt jobbig stockholmska. Skönt att höra lite andra dialekter, haha ;)
Haha, och jag som tycker jag inte pratar speciellt norrländskt :P
Kom till stockholm och gå ut på stan, inte kul i mina öron :) TYcker själv att jag pratar helt "normalt" och inte med det här att man tex andvänder e istället för ä många gånger. Min pappa är född mitt i stockholm (nu bor vi tyyp på landet) och han säger reven ist för räven xD
Haha jadu Linda vi är tydligen riktiga norrlänningar vi ;)
Men jag kommer från en liten by där man har en ganska speciell dialekt, dock har jag smittats av sundsvallsdialekten nu när jag bott här ett tag ;)
Hehe, fast vi bor ju i mitten av Sverige så vi är inte riktiga norrlänningar ;) Alla å,ä och ö blir utdragna i sundsvallskan ;)
haha fast jag kommer ju ursprungligen från en miniby som heter alby som ligger utanför ånge, med typ 500 invånare.. Där har man sitt eget språk typ ;D
Idag har vi sett att bebbarna börjar ta luft vid ytan! Supergulligt :D
Här där jag bor pratar folk marlbo, dvs sluta blir schluta, bil blir bila. Det kallar ja bonnigt värre. Tack och lov så har jag inte anammat det!
Jag tycker norrlänska är skit cool dialeckt! Önskade att jag också pratade så :)
Mitt akvarium ser ut såhär nu för tiden hehe.. Och fler gömmer det sig bland växterna, ojoj.
video :)
oj blev fel video.. här är den rätta!
Åh, så stora dom blivit, tycker mig se lite färg på fenorna :D Jag vill ha den längst till vänster 39 sekunder in i filmen 
minavitas.wix.com/kennel
Så roligt, kul med filmen. 
Vad stora de blivit! Så sööta!
Kan stolt berätta att ynglen nu glatt mumsar i sig massa cyklops, och de har även börjat smaka på lite fryst artemia och vita mygglarver :)
Blir kul att se deras utveckling! Vad stora dem blivigt haha!
haha ja växer som tokar .. är glad att de börjat äta frysfoder annars skulle jag få ha igång typ 10 burkar artemia för att hinna med :P
Haha, ja. Äter dig ur huset redan, verkar det som ;) Skulle man kunna få se föräldrarna?
de ligger längst upp i tråden ;)
Haha, lite trög! Kollar du på big brother så är jag som hon Hanna J ska vara i en vecka ;)
Jättefina föräldrar!
en liten fråga till er som odlar. När de börjar bli stora och det är dags för att separera hanarna, hur gör ni då?
Hur får ni plats med alla?
Man får väl helt enkelt köpa massa akvarium och dela av och / eller köpa massa plastlådor på ca 10-20 liter till alla..
En liten video..
Bebisarna :D
ny video på ynglen
En bild från igår.. De största har flyttats till 110 liter och de minsta får några veckor på sig i 54 literset att visa att de vill växa :)
De som flyttades var ca 15 honor och 15 hanar
i det lilla karet är det också ett 20-30tal yngel kvar!
Vad stora dom blivit.
Tittade på första videon nu, då dina yngel var ungefär lika gammla som mina är nu. Fattar inte hur ni lyckats filma så små fiskar
minavitas.wix.com/kennel
Hehe det är Linda som filmat de då, hon har en superkamera ;)
Vad stora de ser ut att har blivit sen jag var hos er sist :D
ja några som vi trodde var honor är inte honor längre i alla fall ;D Men de käkar ju fasen tre kuber mat om dagen så bäst för dem att de växer haha 
de har även börjat göra små skumbon.. hehe
Video på bebbarna från idag, 9 veckor.
Ni får med lite flumm i videon också ;)
Kul med en film på de små
Sötisar, Även katten - såklart 
Hihi vad gulliga! ;)
Har flyttat två hanar nu, såhär ser en ut :)
vad är det för en tjusig fisk i #15?
#104 en odessabarb!
#103 snygg!
Honorna som de ser ut just nu :) Skulle kunna börja sälja några om en vecka eller så, de är rätt stora och välutvecklade :)
tio veckors yngel !
Nu har jag flyttat om massa fiskar till större kar osv.
Finns redan honor som är redo för försäljning om någon skulle vara intresserad, vill man vänta på en passande hane så kommer det finnas ca 3 stycken klara om 1-2 veckor!:)
Kommer ta 50 kr styck för honorna och beroende på hur hanarna ser ut så kommer det variera mellan 70-100 kr styck för dem
Gud vad kul!! Grattis
Blir så glad när jag ser sånt här!