Mina bettor- yngel 2
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag äntligen fått till en kull med mitt Black gold dragon Halfmoon par!
Det blev dock inte så många, honan käkade upp de ägg hon fick tag på (vilket var många) men hanen skötte ett bra jobb med de som klarade sig. De är väl ungefär 15-20 st tror jag- de är väldigt svåra att både se och räkna. De är idag 2 dagar gamla (från kläckningen) och imorrn blir det premiär på artemia :)
Jag kommer nog försöka få till en kull på pink salamander dragon paret också om några veckor eller white platinum paret från förra kullen om det blir få som överlever från denna kull.
Video på ynglena från idag:
Här är bild på föräldrarna.
ÅH vad roligt!
Det är en fisk jag vill få vantarna på. Så så fort de är gamla nog har du en köpare i alla fall :)
De är onekligen coola! Och jag hurrade lite tyst för mig själv när jag läste att det kanske kanske blir white platinum. Då vet du att jag vill ha en hane :D
Sätter en fena här. Är rätt less på kampfiskar som det är just nu, men kan hända jag fått tillbaka intresset när dessa blir stora nog. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Kan meddela att de absolut inte var bara 15-20 st, utan snarare 60-80 st nu när alla visar sig ;)
Liten update med video. De är nu 8 dagar gamla och växer på bra, några är väldigt stora ;) Ynglet i videon är lite mindre än de största.
Nu är ynglena 12 dygn gamla. Gjorde en video på dom :) Det är väldigt stor färgskillnad på dom, vissa yngel är helt färglösa och andra skiftar nästan rött eller grått och svart ;)
Det är verkligen supersvårt att få kameran att ta fokus på ynglet istället för alla tio miljoner flytväxter som är i vägen -.-
gud! vilka sötnosar!! skulle gärna vilja ha men ja tror inte dom går så bra med ancistrusmal? 
Ancistrusar går ju hur bra som helst. De ger ju sig inte på fiskarna och en Kampfisk skulle inte ge sig på dom heller :)
nehe vad kul!!
föder du upp hela tiden jag tänkte på sommaren för jag kanske vill ha nån i sommar, nu e inte direkt rätt tid men riktigt snygga va dina iaf!!
Jag kan ju bara ha en, max två, kullar per gång och varje kull tar ungefär 3-4 mån för dom att bli leveransklara. Så den här kulle kommer vara leveransklara ungefär i mars/april. Är lite osäker på om jag kommer ta en kull efter den då det var ganska jobbigt att ha yngel under sommarlovet sist. Men däremot så kommer jag nog ta en ny kull om typ 1,5 mån och de kommer ju vara leveransklara där i början på sommaren isf :)
oki! ja tror jag hör av mig men ja kan inte lova det men de verkar jättespännande med dina fina kampisar, ja ska bara kolla med mamma först 
Nu börjar dom bli stora, ska bli spännade att följa dom!
Dom är fortfarande bara 6-7 mm ;)
ja verkligen! dom e sjukt snygga!!!
Större än när de va nykläckta :D
Nu var det ett tag sen jag uppdaterade.
De är idag 3 veckor gamla. Det är stor färgskillnad hos dom, några är närmast svarta, vissa gråa, vissa nästan helt färglösa och andra typ.. någon starns mellan ljusrött och ljusbrunt. Många har också väldigt breda ryggfenor ;) Och de var verkligen fler än jag trodde från början! Börjar nästan fundera på om jag måste flytta dom till större kar.
Video:
vilka sötnosar!
på videon i sista inlägget äter dom artemia då? är det lätt att odla egen artemia?
Ja de äter nykläckt artemia. Det är ganska lätt ja, gäller bara att få tag på bra ägg och artemiasil.
naaw så söta! 
blåser en bubbla här för att föjla tråden ;)
naaw så söta! 
blåser en bubbla här för att föjla tråden ;)
De växer snabbt nu ;) De flästa har börjar visa tendens till dragon. De största är ungefär 1,5 cm nu, resten är där mellan 0,5-1 cm :) Tyvärr så har de flästa också problem med simblåsan, jag funderar på att låta bli att mata dom under två dagar och så om det blir bättre (det ska tydligen hjälpa) men eftersom de växer så snabbt nu så vill jag ju inte förstöra det :P
vilka snyggaingar dom börjar bli 
Nu har det gått ytterligare en vecka! De växer fortfarande i bra takt, blir nog till att flytta dom till 110 L om några dagar ;) Har börjat mata dom med hackad fryst artemia som är lite större och det fungerar toppen.
Nye video på dom från idag:
Gud så snygga de blir! Det ska bli så spännande att följa deras utveckling :)
Har du planer på andra kullar?
Jag tror det, men isf blir det nog efter jul när den här kullen har blivit större och jag kanske har börjat kunna flytta de första hanarna :)
Ny update!
De är idag 6 veckor gamla, många har börjat tappa sin röda färg och blivit svarta/gråa istället ;) I början på videon så kan man se en väldigt svart, tror det är en hona, ser så ut nu iaf :) Blir nog också flytt idag till 110 L karet!
#29 Dom älskar dig haha
Väldigt vad dom varierar i färg! Kommer garanterat alla bli svarta eller kommer några bli "bleka"? En var ju redan svart typ, medan någon var ljusgul!
Alla kommer ju få dragonfjäll på kroppen och alla färgar heller inte ut helt så de ser blekare ut än vad de egentligen är ;) De kommer se betydligt bättre ut när de har dragonfjäll över hela kroppen och inte är bleka pga de andra :)
Ahja! Det är klart, dom bleknar lite när dom går ihop så många! Växer väldigt olika med? Mina små miniyngel är det redan stor skillnad på, helt otroligt…
Otroligt snygga fiskar är det iaf!
Oh, oh, kan man tinga en hona redan nu? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Ja, kampfiskar växer väldigt olika. De som är stört fick antagligen mäst/först mat när de började matas första gången sen har de nog också de bästa generna för att överleva.
Hehe, det är lite tidigt för att tinga ännu ;) Jag vill själv behålla fiskar som jag kan fortsätta odla på så det får bli längre fram när jag vet könen på alla :)
Supersnygga fiskar alltså, om du får en kull till med en annan färg har du en köpare här, hehe!
Dem är spå söta :,)
gud va söta de är!=^.^=
Liten update.
De är lite över 7 veckor nu, videon är från i söndags.
I stort sett alla som var röda i förra videon har du blivit svarta på fenorna nu ;) Jag har också flyttat dom till större kar.
Nu har jag också ny systemkamera så nu blir det HD filmer ;)
Enjoy!
sötisar ^^
Hur mycket kommer du att ta för dem sen?
Vet jag inte riktigt ännu som sagt, men det lär vara liknande samma pris som i förra kullen. Det beror lite på könsfördelningen och hur många som blir HM (just nu ser i stort sett alla ut att bli det).
Ohlala vilka snyggingar dom börjar bli! Riktigt fina!
va fina de börjar bli!^_^
Åhh jag skulle vilja haaa en :)))
-Rasmus 🌈
Nu är de 8 veckor gamla!
Har som sagt varit borta en vecka nu så de är inte riktigt så stora som de borde vara just för att de bara blev matade en gång om dagen. Men, nu blir det mat 4 ggr om dagen ;)
Det ser ut att bli en hel del hanar, har bara lyckats se 3-4 honor, finns säkert fler som inte har börjar visa äggledare ännu som jag missat. De största hanarna är där runt 2,5-3 cm nu (ink fenor) så inom 2 veckor så borde jag kunna flytta de första hanarna ;)
Gjorde en video idag. Det var dock väldigt svårt att filma dom den här gången då jag inte hade nån artemia att få dom att stå still med, nu tiggde alla mat istället och var som galna :P
Fick också till några bilder.
En av honorna, tror hon kommer bli riktigt fin ;)
Oo :) Var det honan du la ut på dayviews också, eller är det en annan? :)
En hane som jag tror kommer få väldigt snygg färg då han nästan är som fläckig ;)
Nu börjar dom bli riktigt fina.
blir mer o mer sugen på en hm när jag ser dina fiskar
minavitas.wix.com/kennel
#47 Aa det var hon på dayviews :)

SÅ himla kul att följa dina trådar, Linda. Spännande att följa utveckligen av dina fina kampiskar. :)
Jättekul tråd, vad mysigt att följa dina småttingar via video. De blir ju hur fina som helst, o föräldrarna var väldigt vackra.
Lycka till!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Här komemr lite er bilder :) Gjorde också en ny video igår som håller på och laddar (tar en evighet!) då den andra var så rörig.
Bild på en som jag troor är hona, den har dock inte visat någon äggledare ännu men för övrigt så ser det ut som en hona ;)
En annan som jag är nästan helt säker på är en hona :)
Det svarta ynglet i inlägg #46 är egentligen ingen hona, tog fel på bilderna. Det var en hane.
Här är honan jag menade, men en liten hane längre ner i hörnet ;)
En snygg hane som ser mer grå än svart ut pga ljuset :)
Alltså, de är så häftiga! Det ser ut som de bär runt på pansar :)
Största hanen, man ser inte så jättemycket av hela honom men det är mitt finger det där suddiga som han tittar på så då vet ni ungefär hur små de är ;)
när kommer du börja sälja dessa???
De första kommer jag förhoppninsvis kunna börja sälja om ca 1,5 mån, hanarna måste bli tillräkligt stora för att få egna kar först och sen ska de växa till både fenorna och kropparna ;) Eftersom de växer så olika kampfiskar så kommer de som är minst nu säkert inte vara leveransklara förent om 2,5-3 mån, men så är det alltid.
oki då vet jag, är ev sugen på en hane nämligen
Hur mycket skulle 2st honor kosta?
-Rasmus 🌈
Jag troor jag kommer ta, som i förra kullen, 200 kr per hona, så isf 400 kr. Just nu ser de ut att vara väldigt få så får se om priset ändras för jag själv kommer behålla iaf 1 hona att odla vidare på (och även en hane) :)
Jag skulle kunna vara intresserad av en hane. Vad har du för pris på dem?
Det beror på lite, eftersom det kan bli både superdelta och HM (och overHM) när man parar HM+HM. Superdelta hanar kommer vara billigare än HM hanar. Men jag tror jag kommer ha ungefär samma pris som i förra kullen, alltså 250 kr för HM hane och 200 kr för superdelta. Skulle det finnas någon overHM hane så kommer han nog kosta 300 kr. Men det är ju några veckor kvar innan jag vet hur de första hanarna kommer bli så det kan ändras.
Gud vilka döläckra fiskar! Jättekul att se sådana högkvalitétsbilder och filmer :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
De blev 9 veckor nu i lördags! Eftersom jag var borta nu i 3 dagar till så blev de bara matade 1 ggr under de dagarna. Men nu kommer jag förhoppningsvis vara hemma resten av veckorna så de blir matade ordentligt ;)
De har hamnat i det här stadiet när det är supersvårt att visa på både bild och film att de faktist växer. Det är för det mästa bara kropparna som växer nu så fenorna är ungefär lika långa hela tiden därför ser de nästan likadana ut från vecka till vecka på bilderna/filmerna. De växer heller inte lika dramatiskt som de gjorde de första veckorna. Men växer gör de ;)
Vissa ändrar fortfarande färg, många av de som är lite röda blir allt mer svarta ju större de blir, dragonfjällen blir bara fler och fler hos alla och de strösta hanarna (även honorna är riktiga bitchar) börjar få attityd (vilket syns i videon).
Har fått ihop det till iaf minst 8 honor nu, tror säkert det kan dyka upp några fler ju äldre de blir.
Hanen på bilden i inlägg #48 har gått från den där färgen till helt vit. Han kommer bli en väldigt snygg white dagon HM hane när han blir äldre ;) Kommer nog heller inte behålla honom så alla som tjatar på att jag ska ta kull på mina vita, det kommer nog finnas en vit hane till salu redan i denna kull!
Ojoj vad jag skriver, här kommer videon när det var matdags tidigare idag! :)
Är nog intresserad av en hane, gärna den vita (#48) ;)
Den vita blev tingad på en gång, trots att jag egentligen inte tar emot tingningar förens fiskarna är till salu. Vill liksom vara säker på att personen håller tingdningen och mycket kan också hända på den månaden som är kvar, tex sjukdom.
Synd :(
Du har ingen annan som troligen kommer bli vit?
Har nån som börjar tappa sin svarta färg, är osäker på om han kommer bli vit eller bara typ genomskinlig med dragonfjäll.
Det visar sig när dem blir lite äldre ;)
Synd att den vita inte var hona.
//Lamina
Tycker faktist det var bra att han var just en hane, blir så mycket mer spennande att se hur snygg han komemr bli när fenorna växer ut och han börjar bli kraftig i kroppen ;)
Bra för dig ja 
//Lamina
Vilken rolig tråd! Fina firrar Lindzen, kul att du är så ducktig på Kampfisk uppfödning =)
Jag har en fråga, dom som är mer randiga färjar dom ut till nått annat sen eller blir dom så som vuxna?
Jadå, att de är randiga är bara för att de är underlägsna mot sina större kaxiga syskon. Det är alltid några som blir superkaxiga efter matning och färgar ut helt och mobbar de andra ;) Så ju äldre de blir ju mer kommer de färga ut helt oftare.
Jaha va spännande, lite kul att dom är randiga tycker jag och sen blir helt svarta =)
Superfina! Nu börjar det äntligen bli plats här hemma, bara 30 kvar av de 300 från kullen i våras, har mättat kampfiskmarknaden rejält i den här stan
. Kan bara inte bestämma mig vilken av alla fantastisk varianter du har som jag skulle önska mig! Såg faktiskt en blå butterfly på en akvarieaffär i stan, men den var så mager o eländig och hade ingen fru heller…. Annars finns inte mycket skoj här.
Hur långlivade är dessa mer förädlade varianter, har du t.ex kvar platinumparet som var föräldrar till din vita kull? Hur går det med enkyträerna, fick du fart på dem?
Simma lugnt!
Jag blir mer och mer sugen på att ha någon hona till mitt kar! Galet snygga är dem!
Tassar tråden, eftersom den dumt nog slinker genom hela tiden så jag glömmer titta :)
#79 Just de vita tror jag har riktigt dåliga gener för ålder. Har redan nu märkt på de två syskone jag har kvar börjar visa tecken på ålder, bla suddiga ögon, början på cancer och tappa lite färg. Antar att medelåldern är på typ 1 år.
Jag har faktist lyckats hålla dom vid liv tills för några veckor sedan -.- Var borta en vecka på jullovet och glömde helt bort att mata dom innan och också säga åt hon som matade fiskarna att mata maskarna.. Tror du man kan få köpa en ny startkultur? ;)
Blir ny uppdatering imorrn :) Har försökt fota de mästa av honorna så blir bilder imorrn.
Eftersom det är nåt fel på fläkten i datorn så vågar jag inte ha igång den speciellt länge, så det blir tyvärr ingen video på några dagar för det tar över 3 tim att ladda upp.
Men de är 10 veckor nu, har flyttat första hanen ;) Han är där runt 3-3,5 cm. Har fått ihop det till 10 honor också, kan vara mer eller mindre, är supersvårt att räkna dom.
Bild på hanen ;)
Här är två honor. Fick använda blixt för att de är så snabba -.-
Hona, man kan tydligt se både äggledare och romen i magen på henne ;)
Största honan, kommer nog behålla henne för hon har exakt den färg jag var ute efter i denna kull ;)
Och så sista bilden, på den vita hanen.
Går det att tinga en hona nu då? 
//Lamina
Hehe, jag vill gärna vänta med att ta emot tingningar förens jag vet vilka jag själv ska behålla och att de är redo för flytt ;)
Men jag är inte intresserad av någon särskild hona. Vilken hona som helst går bra. 
//Lamina
Grejen är att om jag låter dig göra det så kommer alla andra som är intresserade också vela :P Men jag lovar, du kommer få en hona, de är många ;) Kan smsa när jag har några som är säljbara :)
Det blir bra. 
//Lamina
Flyttade den här snyggingen idag ;) Han är precis den färg jag ville få fram men, han räknas nog inte som HM.. Han har runda kanter och bara 4 "förgreningar" (rays på engelska), en HM ska ha tror jag minst 6-8, men framförallt skarpa kanter. Men det finns fler hanar med samma färg som är HM ;)
Snygg!! :)
#94 Vilken snygging! Riktigt fint när de skimmrar i silver och är svart =)
wow.. o.o' vilka fina bettor :o Oh vill ha bettor. meeen vet att dom inte behöver så stort men vad tycker du personligen blir bra för bettorna?
Ska du ha bara en hane så går ett kar på 20-35 L jättebra, hanar trivs oftast på mindre ytor (men inte under 20 L!) med myyyycket växter, flytväxter, få vara ensamma osv.
Har du tänk ha honor så går de bra i alla storlekar av kar, men de trivs ju precis som som hanar bäst när det är väldigt mycket växter. Ska man har flera honor så måste man räkna med ungefär 15-20 L per hona för att det inte ska bli eventuella bråk eller mobbing.
Glömde berätta att jag har köpt ett nytt 28 liters som ska bli ett Kampfisk hem nästa vecka ;)
Jo har hört det men tänkte det är bra att höra från mer o dom som har :) vill så gärna ha:/
Bara att skaffa ;)
Jo men dom man hittar e i djurbutik o det är det bara röda o blåa ~^
Då köper man från uppfödare :)
Kampfisk.se är ju jätteenkel, funkar ungefär likadant som zoonen eller här.
Nu är det 11 veckor :) Flyttade två hanar till idag, båda är HM.
Har fått ihop honorna till 15 st (!) och även lyckats fota alla idag ;)
Så här kommer en bildbomb!
Den här hanen flyttdes ju förra veckan så han har vuxit en hel del ;)
Den här killen flyttades också förra veckan :)
Den här hanen flyttades idag, dock usel bild på honom, ska försöka fota ny senare.
Han flyttades också idag, också en jättedålig bild men han kan vara en kandidat till att behålla.
En hona, hon ville dock inte färga ut när jag fotade henne..
En annan hona :)
Den här tjejen kommer jag behålla, hon är sjukt svart ;)
Den här damen har väldigt bra stjärt, redan 180 grader ;)
honorna i inlägg 115 och 122 var riktigt fina!:)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Hmm… Är några av hanarna butterfly eller har dom bara inte färgat ut helt ännu..?
//Lamina
Den svarta honan var supersnygg :)
#126 Tror det bara är en hane som har visat lite tendens till butterfly och det är hanen i inlägg 108. Annars så är det bara att fenorna växer.
Lämnar ett avtryck… Supersnygga bettor!
Tassar in och följer tråden :)
den i #106 var ju dösnygg!!! kan du säga var hans färg heter exakt för den ser inte precis ut som föräldrarna ? :)
Silver black dragon heter hans färg ;)
Här kommer lite bilder på de unga hanarna, de är idag 13 veckor!
Har hitills flyttat 5 hanar, kommer troligtvid flytta 2 hanar till i veckan. När jag säger flyttar så menar jag flyttat till egna akvarium så de kan växa till sig och spegeltränas ;)
Den här hanen är black gold dragon HM, han kommer vara till salu om ca 2 veckor :)
Största hanen, han är i stort sett leveransklar, han är självklart inte fullvuxen storlek men han är tillräkligt stor för att kunna flytta hemifrån ;) Dock så är jag osäker på om jag ska behålla honom eller ej, troligtvis inte då han inte har den färg jag är ute efter, finns det intresse för honom så säg till!
En hane jag flyttade i veckan, han kommer också säljas.
Den här hanen flyttades för 2 veckor sedan. Han kommer också säljas, han är HM, han är så svår att fota bara när han spänner upp sig då det är så dassigt ljus ;)
Jag har ju en till hane som jag flyttade för 2 veckor sedan, dock så vill han inte spänna upp sig för spegel eller stå stll när man fotar så har inte lyckats få bild på honom. Sätter man ser en hane i ett glas honom blir han helt galen ;) Han är black gold dragon HM, ska försöka filma honom senare.
Den här hanen har väldigt intressant färg ;) Han går dock kvar med resten av kullen, kommer kanske kunna flytta honom i veckan.
Är nog intresserad av #133 elr #134, måst tjata lite på pappa först så att vi kan dela av 35-40 liters karet till två delar :)
Okej :)
Här kommer video på hanen jag inte lyckades få bild på igår, han ser bäst ut hitills färgmässigt:
Snygg!
hur mycket vill du ha för black gold dragon HM?
Kommer ta samma pris för alla hanar/honor. Så 200 kr/st för honor, 200 kr/st för superdelta hanar och 250 kr/st för halfmoon hanar :) Det kan ändras lite, kommer nog ha rabatt om man köper par också.
ok, hur mycket då? :) vad var honorna nu igen?
För ett par kanske jag tar 400 kr, om hanen är HM. Men får se hur jag gör..
Vad menar du?
Aha oki. skulle gärna sätta upp mig på tining lista om det går för hona och hane helst black dragon
Tar gärna inte emot tingningar förens jag har några till salu eftersom de växer så olika ;) Alla är ju inte leveranklara samtidigt, det kan ju skilja upp till 2 mån mellan de största och minsta.
Men ett black gold dragon par har jag nog, vet iaf att jag har en hel del black gold dragon hanar.
Har filmat alla 6 hanar som hitills har flyttats, de är 14 veckor nu ;)
Ni får ursäkta den pissiga kvalitén på filmerna, tar sån tid att ladda upp filmer som är HD.. De blir tyvärr också så att färgerna inte alls är lika vackra som i verkligheten, bla så är det svarta verkligen kolsvart och dragonfjällen och det silvriga skiner verkligen ;)
Här är video på en hane som kommer säljas, han flyttades för 3 veckor sedan:
Denna hane är störst, han flyttades för 4 veckor sedan och är leveransklar, kommer dock vänta med att sälja honom tills jag får hem fraktpåsarna (som är försenade!) som förhoppningsvis kommer i veckan ;)
Den här killen flyttades för 3 veckor sedan.
Den här killen flyttades för 2 veckor sedan och är redan näst störst! Han är riktigt snygg i verkligheten och bygger skumbo hela tiden ;)
Den här grabben är perfekt färgmässigt, exakt det jag ville få fram ur kullen! Men så kommer han ändå bli till salu om ca 2 veckor ;)
Den här lilla killen flyttades i fredags, han är bästa kandidaten hitills för att behålla (kommer bara behålla en hane), får se hur han utvecklas de närmaste veckorna :)
#133 eller #151 skulle vara mest intressanta. När är dem leveransklara?
#153 #133 är redan tingad ;) Hon som tingade har pratat med mig långt innan så hon fick göra det.
Ska lägga ut några hanar att tinga i helgen när jag fått nya bilder på alla! :)
#154 Jag kommer inte ta någon kull på de vita på ett bra tag, har inget bra par att odla på då hanen är gammal.
Ja det kan man, men får inte väggarna vara genomskinliga och borrar man hål så måste de vara tillräkligt små så de inte simmar genom eller ser varandra hela tiden.
Bildbomb!
Nu är de 15 veckor gamla, ska ge mig på att fota hanarna senare idag när jag har städat hos dom. Kommer troligtvis lägga ut två att tinga då också :)
Har upptäckt fler honor, tror jag, det är så svårt att se för det är bara i vissa vinkar det ser ut som de har äggledare och de är rätt små just dom. De är kanske 2-3 st :)
Bild på en hane som fortfarande går kvar med kullen ;)
Också en hane som går kvar med de andra, tror han kommer bli riktigt snygg som vuxen ;)
En hane jag tror kommer bli jättebra, han är HM och har precis den färg som jag ville få fram ur kullen ;)
Kullens minsta och kaxigaste hona till vänster muckar med en av hanarna till höger, just den där hanen har väldigt intressant färg, han är inte marble så han kommer förbli sådär i färgteckningen ;)
Lite bättre bild på hanen åvan, här är färgerna mer lik hur de ser ut irl :)
Den sk vita hanen har blivit så här, han är ju marble så det förvånade mig inte att han gick från mörk till vit och sen tillbaka till mörk, han skulle kanske lika gärna kunna bli vit igen.. Men han är faktist redan "full mask dragon" redan, alltså att han har dragonfjäll över hela kroppen så det även täcker hela huvuden vilket inte alla hanar har, det brukar ta längre tid.
En annan bild på hanen åvan, jag vet att han ser förjävlig ut i fenorna men så fort han får eget kar så kommer de bli fina igen, det växer till sig snabbt när de är små :)
En som jag börjar tro är en hona, får se om ett par veckor vad det blir :)
En rosetail OHM hane, får se om han lyckas bli något, rosetail är ju som en form av inavelsfel, fjällen är i vissa fall ojämna och fenorna ser lite knepiga ut. Men just nu ser han faktist ganska bra ut ändå :)
Jag är intresserad av en black gold dragon HM hane så du vet, måste bara fixa en plexiglas skiva först ;(
Nu går denna hane (nr 1) att tinga! Han är Silver black dragon HM.
Pris 250 kr, finns att hämta i Sundsvall eller så skickar jag mot en fraktkostnad på 110 kr, då förutsatt att tempen inte ligger under -5-10 på natten.
Vill du tinga honom eller har frågor så skicka helst ett mejl till linda.zetterkvist@hotmail.com eller ett PM.
Hane nr 1 igen.
Hane nr 1 igen.
Skulle du kunna lägga ut en bild på någon black gold dragon som man kan ev tinga?
Nu går denna hane (nr 2) att tinga! Han är Silver black dragon HM.
Pris 250 kr, finns att hämta i Sundsvall eller så skickar jag mot en fraktkostnad på 110 kr, då förutsatt att tempen inte ligger under -5-10 på natten.
Vill du tinga honom eller har frågor så skicka helst ett mejl till linda.zetterkvist@hotmail.com eller ett PM.
Ni får ursäkta de väldigt dåliga bilderna på honom men han går i ett kar med ganska dassigt ljus som inte kameran klarar av så det blir väldigt brusigt. Men i videon är han nog lite finare, även om det inte återger hans färger så bra ;)
Hane nr 2 igen.
Hane nr 2 igen, hans lilla skada på analfenan är inte nåt att bry sig om, det kommer läka ihop på nån vecka. När de är så här unga så läker de snabbt :)
#169 Har ingen Black dragon HM hane att tinga än, de två hanar jag hade är redan tingade av folk som jag har haft kontakt med länge och lovat fisk, de bor också här i Sundsvall.
Men det finns iaf 5-10 black dragon HM hanar kvar i kullen, de har bara inte blivit tillräkligt stora ännu för att flyttas till egna kar, men snart så :) De växer så olika kampfiskar..

Vad innebär det att "spegelträna"?
Man låter en hane visa upp sig för en spegel ca 20 min varje dag. Då får de starkare färger och utvecklas fenorna bättre/snabbare.

Finns det någon färgvariant som har sånna där glansiga dragonfjäll på kroppen men helfärgade fenor? Gillar inte när fenorna blir så där genomskinliga i ändarna
Ja det gör det, finns i alla möjliga färger. Jag tycker dock inte de där två hanarna har speciellt genomskinliga fenor, iaf inte i verkligheten, då ska det vara att det ser ut så på bild bara när ljuset ligger snett.
Hane nr 1 är tingad!
Hane nr 2 är också tingad nu!
Nu går de honor jag har kvar att tinga. Jag har 10 st. Vissa är ganska små ännu
så det kan dröja ett par veckor innan de kan skickas, men om man har bråttom så
KAN jag sätta honan i ett eget kar så hon växer lite snabbare.
Finns att
hämta i Sundsvall eller så kan jag skicka mot fraktkostnad.
Pris 200
kr/st.
Vill du tinga (eller har frågor) så skicka gärna till min mejl linda.zetterkvist@hotmail.com
eller sicka ett PM. När du tingar så skriv nummret på honan du är
intresserad av.
Vill man ha en hane till eller bara är intresserad av en
hane så finns iaf 10 st kvar. De är dock för små för att tingas ännu men kan
göra undantag om man ändå vill ha en hona till så kan jag kolla vad det finns
för hanar som snart ska flyttas till egna kar.
Nu har jag bara bilder på
alla honor från att de var 11 veckor, så de är betydligt större idag och alla
har mycket mer dragonfjäll på kropparna men färgerna är de samma på
fenorna.
Bilden är på hona 1. Hon är mörkare i verkligheten
Hona 2, går att tinga.
Hona 3, går att tinga.
Hona 4, går att tinga. Eftersom hon visar ränderna på bilden så är hon normalt sätt mycket mörkare på kroppen, som honan längst ner ser hon ut. Hon har idag också mycket mer dragonfjäll (precis som alla andra också har).
Hona 5, går att tinga.
Hona 6, går att tinga.
Hona 7, går att tinga.
Hona 8, går att tinga.
Hona 9, går att tinga.
Hona 10, går att tinga.
Hona 5 och 10 är tingade.
gud vad fina!
Hona 2 är tingad.
Finns det några hannar kvar att tinga?
Jag har iaf 10 hanar kvar, men jag har inte flyttat dom till egna kar ännu. Kommer flytta några till veckan och då kommer jag lägga ut bilder på dom, de kommer förhoppningsvis gå att sälja om 3 veckor :)
Då är jag intresserad när det närmar sig! Kommer få ett kar ledigt nu i veckan. Vad är det för fenformer på de som är kvar?
Okej, du får hålla utkik då när jag lägger ut :) Tror nog alla är HM, någon enstaka kanske är SD.
De hanarna du har kvar, är de svarta allihop? Dragons?
Svante ("Hyppe") tjatar på mig på jobbet att jag borde köpa av dig, när jag nu "var så dum att inte hänga med o ta hem från Thailand". O jag vill ju verkligen ha en fisk som jag vet är bra uppfödd, med omsorg. Kanske kan ha allt i ordning om några veckor iallafall… :D
Ebmfh
Trollcaféet
Alla är dragon, de flästa är black dragon, de kanske är iaf 5-7 st tror jag. Sen finns det ju andra som är mer silvriga, lite blandade färger och några ha lite rött i sig :)
sugen på hona 5 och 9,går det att hålla tills slutet av mars eller så?
Hoan 5 är som sagt tingad, hona 9 finns kvar. Jag håller gärna inte mer än 3 veckor just för att jag gärna vill få dom sålda så snabbt som möjligt nu när jag planerar att starta en ny kull.
Skicka ett PM så kan vi prata mer.
Det finns bara 5 honor kvar nu, fotade dom honor igår så här kommer lita nyare bilder på dom!
Skicka ett PM om du vill tinga eller skicka mejl till linda.zetterkvist@hotmail.com
Bild på hona 3.
Bild på hona 4.
Bild på hona 6.
Bild på hona 7.
Bild på hona 8.
Vilka vackra fiskar!
Hona 4 är tingad.
Nu när de är 17 veckor så lägger jag upp lite bilder på de hanar som jag har i egna kar från kullen :) De är 8 st, varav 6 kommer säljas om ca 3 veckor, 5 av dom är black gold dragon. Alla hanarna är HM.
Bild på en hane som kommer säljas.
En annan black gold dragon hane.
Black gold dragon HM hane, kommer säljas om ca 3 veckor.
En HM hane med väldigt intressant färg, kommer också säljas om ca 3 veckor.
Samma hane som åvan, fast lite bättre bild på stjärtfenan.
Silver platinum dragon hane, kommer bli riktigt fin, kommer också säljas om ca 3 veckor.
En väldigt fin black gold dragon hane.
Black gold dragon HM hane, kommer troligtvis behålla honom.
Den sk vita hanen ser ut så här idag, tingad.
En hona jag kommer behålla, hon är fullvuxen storlek nu men kommer trolgtivis växa mer, hon är till och med större än en av de importerade honorna ;)
När kommer du sälja hanen i #208? Han var ju jättevacker!
Ebmfh
Trollcaféet
Så fort han har utvecklat fenorna mer, så om kanske 3 veckor :)
Hmm… Blir sugen på att starta upp kampiskaret igen… 
//Lamina
Jag börjar med bli sugen, 213 är hur fin som helst. Sån skulle man ha!! ;)
Man kanske skulle haft hona 6 och hanen i 213!
Ja hona 6 finna ju kvar och hane på #213 kommer väl säljas om ca 3 veckor ;)
Hur mycket skulle det bli för en hm hane + frakt till stockholm?
250+110=360 kr ;)
Nu är denna hane till salu!
Han är Black Gold dragon HM(OHM) och 18 veckor gammal.
Pris 250 kr.
Finns att hämta i Sundsvall. Vill du ha han skickad går frakten på 110 kr.
Skicka mejl till linda.zetterkvist@hotmail.com eller ett PM vid intresse eller frågor.
Samma hane igen.
Hanen är tingad!
Vill också köpa en av hanarna! :D
Jäklar va fina de är!
Heeelt förälskad.
Finns det några kvar?
Ja det finns en del hanar kvar :)
Hur går det med småttingarna, växer de till sig? Kommer det bli fler till salu snart?
Ebmfh
Trollcaféet
Kommer lägga ut 4 nya hanar till salu idag faktist :)
Nu är denna hane till salu! Hane 1.
Han är Black full mask dragon HM.
Pris 300 kr. Sätter högre pris på honom eftersom han har jättebra färg, han är "full mask" dragon och har inge rött i fenorna alls. En perfekt black dragon att odla vidare på. Det stod mellan honom och 2 andra att behålla eller ej. Han har mycket svartare fenor irl än på bilderna.
Skicka mejl till linda.zetterkvist@hotmail.com eller ett PM vid intresse eller frågor.
Nu är denna hane till salu! Hane 2.
Han är Black monster dragon HM
Pris 250 kr.
Hans färg är sig mest lik på översta bilden, den andra blev mer i motljus och då ser man de ljusa kanterna han har på fenorna. De har han bara för att de håller på att växa ut, de kommer mörkta med tiden de växer/slutar växa.
Nu är denna hane till salu! Hane 3.
Han är Black silver dragon HM.
Pris 250 kr.
Nu är denna hane till salu! Hane 4.
Han är Black gold dragon HM.
Pris 250 kr.
Alla 4 hanar ät tingade!
Kommer du försöka få fram en ny kull när du sålt dessa? Bara nyfiken,vart väldigt kul att föjla denna :)
Ja det kommer jag, blir en ny import nu i april så då ska jag satsa på två kullar samtidigt och se hur det går :)
Åh vad kul! Ska bli spännande att följa :)