vad säger ni om priset?
Har sett en annons på blocket på ett kar på 90L och som hon ska ha 1000 kr för, det är inte komplett; doppvärmare finns och en filterpump av äldre modell hon hade två men den ena gick sönder. vad gäller lyse så har hon bara en ramp till en mindre akvarium. Hon har lite grus, lite stenar och snäckor som följer med. Vet inte hur gammalt akvariumet är dock….
Jag köpte ett nytt 100l för 1000 :) då följde det med heltäckande lysramp, doppvärmare och sånt.
-Rasmus 🌈
akvarium är ju relativt lätt att hitta billigt , vår djuraffär säljer Aquael start set 112 liters komplett för 1000 , jag brukar ha som sökkrav under 100 så är det godtagbart om det är bra skick, men här nere kan man lätt hitta flera 100-200 liters för 500 kr kompletta :P
men 100 har jag köpt alla mina för , bra rund summa ^^
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
1000 ska de vara i slutet :P
det är inte 90 utan 110L akvarium. har ett på 54 L men vill gärna ha ett större och tyckte ändå att summan lät helt ok, men efteersom man är ny inom detta så ville jag höra mig för 
Tack för era svar!!!
här så finns det typ en djuraffär och där har dom inte större än 61L så om man vill ha större så kanske dom beställer.
tror jag ska köpa akvariumet men det jag undrar är lite över denna ljusramp som hon inte har, hon har en men den är för liten. Hur mycket lär man få betala för en sådan??
ljusramper GÅR att hitta billigt men de brukar vara runt 400 till 700 kr för dubbla eller trippel ljusrörsarmaturer =)
Ojdå, såpass..ja då får jag köpa akvariumet och sedan köpa ljusramp om tre månader då jag ska betala av på akvariumet…
hehe jo men du kanske har bättre priser på detta i området där du bor ^^ dejag nämnde är de senaste priserna jag kollat på och de är ju dubbel eller trippelrör :P singel enkelrörsarmaturer lär du få för en 100 ^^
Puh, blev lite svettig där ;-) ska åka in och höra på måndag vad dom har, är det samma pris oavsett akvariumstorlekar? Detta är på 110L
nja de beror mest på VAR du köper det =))
Begagnat slår ju allt men akvarieaffärer kan ha relativt bra dealer ibland =)
har kollat på annonser men ingen säljer det…
pwss.se har bra priser på belysningsramper.
#13 Tack ska kolla upp det :-)
rampen lägger man över.antar att det finns täckglas till det sen lägger man ju rampen över.eltäckande eller bara delvis.
men 1000:- för det karet verkar lite mycket.
du får ju ett nytt kar på 105L hos pwss.se för 807kr
förlåt…1045kr för ett helt nytt 105L kar. så köpa ett begagnat för samma peng verkar ju inte logiskt.
#17 nej jag har oxå tyckt att det lät lite mycket speciellt när det inte är komplett heller, men vi får se, kanske kan få ner priset lite då jag måste köpa ny ramp.
jo du har ju läge att pruta på det eftersom det inte är komplett & du kan ju jämföra med ett nytt i liknande storlek.
fick mail från henne nu och hon har ett täckglas men det täcker inte hela!! låter som att jag skulle tjäna på att köpa ett helt nytt akvarium som är komplett från början….
#16 Var inne och kollade på sidan men hittade inget kar på 105L för 1045 kr..
www.pwss.se sen akvarium, sen ocean. så får du upp massor med akvarium.
nu hittade jag :-) jag bor ju tyvärr på Gotland så jag kan ju inte åka och hämta det..
men dom skickar ju.
sen kan ju din lokala zooaffär ta hem exakt likadana akvarium om dom köper från imazo som har dom karen.
har tackat nej till akvariumet då jag ansåg att jag lika bra kan köpa ett komplett för ungefär samma pris. har en annan annons med, karet är 250L och det följer med: 30 kg svart sten, lysrörsarmatur med dubbla rör, pumpen är en Fluval u4 1000 I/h plus lite annat som träbit osv…men denna ska dom ha 1900 för..är det ett ok pris??
hörde med djuraffären här och dom ska ha 1690 för 93 L
ja är det helt komplett & bara starta upp & köra så är 1900 ett bra pris & 250L är ju bättre än 100L….
hon ville heller inte gå ner i pris så då sa jag nej!! Ja det är verkligen ett bra pris då 93L kostar 1690 helt nytt. Det är ju bara den där förgrymmade ekonomin *arg* som ställer till det heeela tiden
då har nog pwss bäst pris…och ringer du dom & kollar vad frakten går på så kan du nog inte få bättre. Ett 105L väger 4kg så frakten kan inte bli så dyr.
ska ringa i morgon och höra :-) tack..
ingår allt då eller måste man köpa till??
nej det är ju bara akvariet,sen tillkommer ju pump,sand,doppvärmare(om man behöver det) ramp,lysrör…det är ju mycket man behöver.
men begagnat mot nytt är ju en kostnadsfråga.
Köper man ett nytt kar så slipper man någon annans repor med mera.
ok då vet jag,
Såg en annons nu på 200L som man ska ge bud på, men den är utan tillbehör så jag undrar vad man kan lägga för bud? den har välvd framruta.
det är ju så olika.
Först & främst ska du ju gilla akvariets utseende så det är ju lite svårt för andra att ha åsikt om just det. Är ju lite mer knepigt att få tag i ramper som passar sådana kar en vanliga "standard-aluminium" kar och sådär.
När det gäller begagnat så är det ju viktigt att kontrollera så inte silikonet torkat bland annat…sen repor för man vill ju inte ha för mycket sådant….min åsikt & det beror ju på hur petig man är.