Silicona fast glas i karet?
Det är egentligen inte så konstigt som det kanske låter. Jag ska sätta i glashyllor i mitt kar som jag har möss i. Alltså inte fiskakvarie. Men jag tänkte att här måste väl folk ha knas på sånt här 
Frågan jag har är HUR jag sätter fast hyllorna i glaset på bäst sätt? Tanken är att det blir hyllor som sitter i hörnen, det känns som det blir mest stabilt!
http://www.gnagarboden.se/pub_images/original/Habitat_Giant_1579.jpg
Silvertejp och silikon :P Svårare än så är det inte.

Silvertejp? Är det för att hålla fast skivan tills siliconet har torkat? Funderar på vad som händer om mössen äter på siliconet? Skivan ramlar inte ner då?
Japp det är till för att hålla skivan. Du bör inte ha möss i när det torkar, men om du inte har något alternativ kan du försöka skärma av skivan eller använda silvertejp som du spänner mellan karet och skivan (ska givetvis spännas så hårt det går så tejpen inte kommer åt silikonet).

Nej dom får flytta under tiden. Vad använder jag för silicon då? Jag ska ju inte ha fisk i, kan jag använda vanligt silicon då?
du bör ha silicon som är gjort för akvarium för vanligt silicon kan vara giftigt för mössen att gnaga på

Okej! Då köper jag det!