Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 2412 ggr
Mysisa
0

Hur dela upp akvarium?

Jag hade delat upp ett 54 l akvarium där en av mina vuxna hanar normalt går ensam med skärbrädor. Ynglet jag tog bort från kullen i veckan har bott där nu.

Men, nu när jag skulle titta till fiskarna hade den vuxna hoppat över till ynglet, jag hann få bort lillen innan han blev skadad.

Nu måste jag alltså komma på hur jag ska dela av mina akvarium så att ingen kan hoppa över. vågar inte stoppa ner ynglet till dom andra eftersom han är aggresiv mot sin spegelbild så då vill jag inte ha honom med resten av kullen. Skulle behöva lite smarta idéer snabbt så han slipper vara kvar i en burk på en halvliter som jag la ner honom i när jag fångat honom.

minavitas.wix.com/kennel

[hejhejnaffy]
0

Exakt vad jag också undrar! Hoppar in på denna tråden och frågar jag oxå hur man delar av ett kar. :)

ivanhoe81
0

borde det inte gå med en glasskiva eller sådan skiva som du har nu som går hela vägen upp till ett täckglas för då borde han inte kunna hoppa över eller kör ni utan täckglas??

Mysisa
0

Har inget täckglas, skivan gick dock hela vägen upp till kanten sen är det en ljusramp precis ovanför. Jag förstår inte alls hur han kunde komma över Obestämd

minavitas.wix.com/kennel

[hejhejnaffy]
0

#3 den kanske har simmat under elr sidanom skärbrädan?

Mysisa
0

Det ska inte ha gått eftersom det var helt tätt, grävde ner skärbrädan i gruset och tätade på sidorna

minavitas.wix.com/kennel

[hejhejnaffy]
0

Har du 2 st pumpar elr har du borrat hål i skärbrädan? :)

Mysisa
0

har massor med små hål för att slippa ha flera pumpar och flera doppvärmare

minavitas.wix.com/kennel

[hejhejnaffy]
0

Okej :) Vad tätade du med på sidorna? Tänkte Ju också dela av mitt 60 l så småning om,det är drf jag bombar dig med frågor ;)

Mysisa
0

Tillklippt filter, men du vill nog inte göra som mig, det funkade ju inte :P

minavitas.wix.com/kennel

[hejhejnaffy]
0

Jaha okej :)

Kwassi
0

Ikeas böjbara skärbrädor - skär av den rakt, ca 1cm bredare än karet. Böj den lätt nere i karet så den "spänner ut sig" mot rutan.. Stick ner i sand/grus och det är klart! :)

Mysisa
0

Men hur får jag den överhoppningssäker?

minavitas.wix.com/kennel

Kwassi
0

Är den bara typ 4cm ovanför ytan kan ingen betta hoppa över om h*n inte är bettavärldsmästare i höjdhopp :)

Mysisa
0

blir väl till att sänka vatten nivån då

minavitas.wix.com/kennel