Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2202 ggr
Ketang
0

Rötter som färgar vattnet!

I går var jag på Djurmagazinet och köpte två nya rötter. TROR att det var Mangrove men är inte hundra. En kompis som jobbar i butiken sa att det räcker att jag lägger dom i en hink med vatten i någon vecka och byter vattnet varje dag. Meeen han är mest inne på hund och jag tror inte har är så duktig på akvarie biten. Ägaren av butiken sa sist jag köpte en annan typ av rot att den jag köpte i går kunde färga vattnet i upp till 8månader! Så, nu är ju frågan…

Hur gör ni med rötterna för att dom inte ska färga vattnet?

Laizita
0

Följer denna tråd då jag också undrar det!

tesselituss
0

det kan vara redmoor du köpte. de färgar i vattnet länge. Mangroov färgar inte så länge. märkte ingen färg alls av mangroov jag köpt.

Kram /Tess

GuUuLd
0

Mangrove kan färga ett tag men brukar vara värst första tiden, du kan ju göra som du blev tipsad i butiken eller koka dem då brukar dem färga av sig rätt rejält. Jag själv bryr mig inte om att de färgar vattnet.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lindzen
0

Koka och låt rötterna sedan stå i en hink med vatten någon vecka och sätt sedan ner i karet, sen kommer färgen gradvis att flrsvinna i samband med att du gör vattenbyten. Att det färgar lite tycker heller inte jag gör nåt, vattnet blir bara mer naturlig färg vilket jag personligen föredrar än det som ser ut som vanligt kranvatten.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Ketang
0

Dom har legat i en hink med vatten nu och vattnet blev helt brunt. Riktigt mörkt brunt. Riktigt så mycket vill jag inte det ska bli i karet. Jag kör nog med hink och byter vatten varje dag i någon vecka så får jag se sen!