Passande slamsugare/algätare till dvärgklogroda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag planerar att befolka mitt snart nystartade akvarium med afrikanska dvärgklogrodor. Jag har redan fått en del fakta på fötterna gällande grodorna och jag vet därför att det är okej att ha dem tillsammans med andra vänligt inställda fiskar.
Det finns dock en del frågor jag skulle vilja ha svar på och hoppas att någon vänlig själ här inne skulle vilja hjälpa mig med det.
Vilka algätare går bra ihop med grodorna?
Hur mycket röda larver ska varje groda ha innan den blir mätt?
Är det något särskilt annat man bör tänka på när man håller grodor, och något som man kanske ska undvika eller akta sig för?
tack så mycket! Jag har dock redan varit inne på den sidan och den enda slamsugaren som det skrivs om där är skäggtömsmalen. Jag vill ha tips på mer möjligt sällskap.
du kan väll ha dem med vilka malar som helst iofs jag har dem 4st med CR och de funkar fint! de äter ca 1 ruta mygglarver. undvik förmycket salt då de torkar ut dem.
Jag tänker också ha 4 st! Så en ruta till alla 4 varannan dag? Så man bör inte ha salt i vattnet?
Vad är CR för fisk?
jag matar dem 1-2 ggr per dag och salt kan man ha men inte mer än ca en tesked per 20 liter CR står för crystal red räkor :) har också 3 guppys och de går i ett 54L.
Blanda ihop ett djur / fisk / mal med en slamsugare????
Det här är för mig en slamsugare: http://www.akvarieshopen.com/slamhavert-med-pumpblasa-p-102.html
CR är en räka, CrystalRed, Caridina cf. cantonensis.
Räkor är bra städare.
okej! tack så mycket! Jag hade också tänkt ha guppys med mina grodor, så det låter ju som att det kommer gå bra! :)
Hur länge har du haft dina grodor?
#6: Ja det blev kanske lite rörigt.
Jag skulle ju helst vilja ha en mal av något slag, men räkor kanske är ett bra tillskott som just städare.
jag har haft mina i snart 2 månader :)
okej! vad roligt :) Jag har längtat så mycket efter att få starta upp ett akvarium igen.