Låna ut fiskar??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mm, det låter säkert lika skumt som det känns. Men en kompis till mig har fått en massa skräp snäckor som hon inte blir av med. Jag har tre praktbotior som sopar rent på en eftermiddag. Dom vill hon låna ett par dagar nu men jag tycker att det känns lite fel. Tänk om dom dör eller drar hem någon smitta.
Hur hade ni gjort? Jag kan känna att det är bättre att låna ut en av mina ett par dagar än att hon köper en egen Praktbotia och har i sitt 60l kar! Fast helst vill jag ju slippa flytta på mina.
Finns det något annat sätt att bli av med skräpsnäckor?
Förstår precis hur du tänker, och det är ju inte säkert att dina praktisar trivs hos henne och slukar skräpsnäckorna där. De kan bli förvirrade av flytten och då tar de mer än bara någon eftermiddag att bli av med dem.
Det kan ju också vara så att de blir för mycket för dem med att flytta och sen snabbt flytta tillbaka. Skulle kunna rekomendera snäckätande snäckan Antome Helena.
Med v hälsning
Camilla Thunberg

När jag köpte dom rensade dom mitt kar på skräpsnäckor över en natt. Men å andra sidan var det nog paradiset dom kom till om man jämför mitt stora med massa växter mm i mot det pyttelilla 40l karet utan något i annat än grus i butiken…
Hon har äppelsnäckor men dom rör inte skräp snäckorna.
Ska kolla upp snäckan du pratar om!
Hej!
Har hon äppelsnäckor kan vi varken släppa ner praktbotior eller Atome Helena. Då dessa ävern ger sig på större snäckor, och om de inte kan äta upp stora äppelsnäckor så kommer de ständigt leva i skräck för detta hot.
Hon kan ju alltid bärja kära fingerkrossarmetoden, den fungerar.
Med v hälsning
Camilla Thunberg

Okej, ja hade hon lånat mina prakt botior hade hon flyttat över sina äpplen till ett annat kar under tiden. Men hon får helt enkelt försöka ta dö på dom själv. Jag vill verkligen inte låna ut mina kära praktisar ;-)
Köp absolut inte helenor om hon ska ha äpplen där i sen.
Jag hade helenor innan jag fick mina äpplen för att rensa ut skräp snäckorna. Har fått plockat 3-4 helena bebisar i efterhand och det finns säkert fler :S Inte roligt.

Oj då. Hon har bestämt sig för att förska plocka bort eller krossa dom hon ser så får vi se sen om dom lyckas bli fler eller om dom försvinner.