köpte fina räkor ;)
Hej!
Idag vecka 49 köpte jag 9st räkor :)
Jätte fina hihi.
Jag behövde inte betala för dom 4 små så det blev 145 hihi. Jag köpte ju två blackmollyhonor och en stor segelfensdalmatinmollyhane hanb är lite blandad men jätte fin. men när det angårräkorna så vill jag gärna ha lite tipps om vad man kan mata de mad och hurm an tar hand om dom. Jag har ett växt akvarium med 4 stora och massor småväxter. ska köpa javamossa snart och flyt växt men behöver lite tipps 

det är vecka 48, menmen…
Jag kan fota dom och så kan du lägga upp bilderna! :) De är jättesöta!<3

Grattis till räkorna:) Jag ska också få snart, de kommer hem på tisdag, 8 gula räkor och 8 blåa tigerreäkor:D
Någon typ av mossa är alltid obligatorisk när det gäller hållande av räkor.
Vad är det för räkor du köpt?
du kan ge dom grönsaker lite ibland, gärna grönsaker med mycket kalcium (t.ex morot) och järn (t.ex broccoli) då detta gör att räkorna blir mera färgglada.
annars kan du ju köpa riktigt räkfoder som är ännu bättre men som kostar lite mer… en bra sida om räkfoder har du här.
då du har stora fiskar som mollys så kanske det inte blir några räklingar MEN om du ser att en räkhona bär på rom och du verkligen vill ha räklingar så kan du flytta över räkhonan till en separat burk med massa mossa där hon kan föda ifred, när hon fött alla kan du släppa tillbaka henne i huvudakvariet igen. sen när räklingarna är ca 1.1,5 cm är de utom fara för dina fiskar och då kan du flytta över dem också:)
Räkor är riktigt roliga att kolla på och lätta att föda upp:D
Lycka till med dina räkor!
Akvariet
haha tack för tippsen ;)
har en hona som bär på rom hon heter love mum :)
Men kan man inte ha henne i en yngelkasse mad massor väkter i för då får hon ju syre i vattnet?
JAG har körsbärsräkor

jo, visst går det men en massa växter i en yngelkasse men då måste du ha mycket mossa!
Körsbärsräkor blir 2,5-3cm stora… tror inte det är någon risk att de blir uppätna men för att vara på säkra sidan så bör du ha mossa som de kan gömma sig i, gärna en "finbladig" mossa så inte fiskarna kan tränga sig in i den… Taiwanmossa är en fast och finbladig mossa eller så kan du köra på vanlig javamossa men denna drabbas ofta av en grå alg som är mycket svår att bli av med så därför rekomenderar jag inte javamossa…
fin färgglad räka på din bild…
tack min syrra fota den hihi