Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 705 ggr
[aammE]
0

Snäcklingar, bör jag sänka vattennivån?

Har ett 54L där det nu har börjat kläkas en kokon av äppelsnäckor, bör jag sänka vattenivån? Det är 30cm

snailmilla
0

Hej!

Jag kör alltid starkast överlever, och låter en del klasar kläckas i stora kar där de får klara sig. I ett 54L ska de klara sig utan problem.

Mvh

[aammE]
0

#1 Så bra :) just nu får de gå i en plastback men ska få flytta till 54L när de blivit lite större. Hur lång tid tar det till de är stora som en ärta ungefär?

snailmilla
0

#2 Det är olika, bästa är att låta dem kläckas i sitt kar där de en gång lades som ägg. Där finns redan den viktigaste basfödan som de små behöver, som små partiklar, alger, mjuka matrester mm… Där växer de som bäst. Att flytta dem till en bunke har både för och nackdelar, dock ser jag bara fördelar att ha kvar dem i karet.

Lycka till med de små, vad är det för färg?

Mvh

Camilla

www.appelsnackor.webs.com

[aammE]
0

#3 Jag kan nog inte ha dem i karet som de föddes i, har corysar som förmodligen skulle äta dem. Jag tror att det är gula och rosa, några ser jättemycket ljusare ut än de andra och några är väldigt mörka så de vet jag inte vad de har för färg.

snailmilla
0

#3 Äsch, det tror jag inte! Jag har corysar som bor med mina och de är nog mer trötta på alla snäcklingar än va de är sugna :) De är botior, atomehelena och kulisar man ska passa sig för bara.

[aammE]
0

#5 Då får jag flytta dem dit när jag känner att jag kan ta i dem utan att de blir krossade, det är fruktansvärt många! Skrattande Hur många procent brukar klara sig ungefär?