Jag har nyss hämtat ett akvarium på 740 liter, med fick jag bland annat ett gäng malawi ciklider, de är röda med klarblå "prickar". Alla har en svart fläck på ryggen lite längre bak, är det normalt?
De flesta verkar ha klarat flytten bra och har fått tillbaka sin klarröda färg och simmar runt rätt mycket. Det är bara två som oroar mig, de ligger ofta vid ytan alldeles stilla och andas och när de inte gör det ligger de nära botten nästan stilla. De har inte heller samma klarröda fär som de andra.

Ge dem tid, hålla akvariet släckt ett tag, då brukar de lugna sig. En flytt är ju ett stort stressmoment, men skvalp, nytt vatten, mm.. Är sälert stressade!!
Okej nyss kanske var fel ordval, i söndags :)
Hej, nu ser Cikliden ut så här, den kan inte bara vara stressad! Vad kan jag göra? Är det bra att ha kvar den i akvariet med dem andra?
Jag har bara frakthinkarna att he den i ifall jag ska flytta den. Blir den inte ännu mer stressad om jag flyttar den dit? Måste jag he sand och sånt i hinken om den ska vara där? Kan den vara där, där det inte finns någon pump?
Vad ska jag göra för att få den frisk? Det enda jag har är salt. (vanligt utan tillsatser)