Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sjukdomar
Läst 5344 ggr
[imaginepeace]
0

Guppy med vit slemmig avföring!

En av mina guppyhonor håller på att dö! Tror jag iallafall Obestämd

Hon har varit lite hängig idag och legat på sidan vid ytan. Alldeles nyss när jag gick förbi akvariet ser jag hur en vit, typ luddig, avföringssträng hänger från hennes bakre region. Vet någon vad det är för något? Finns det nått att göra eller är det bara att invänta liemannen?

Tacksam för svar!

[imaginepeace]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på henne. Skärpan hamnade fel, men man ser ungefär hur det ser ut.

Nån som har någon aning om vad det kan vara? Har en massa yngel i samma akvarium  och vill inte att de också ska bli sjuka.

akvariet
0

ohhh, det där ser inte bra ut! jag vet inte vad som är på tok men en sak vet jag, hon mår inte bra! om du inte vill riskera ynglen så borde du nog flytta över henne till en bunke där hon kan vila och så… om hon inte blir bättre får du la hjälpa henne upp till himelen!Rynkar på näsan

glöm inte att ha i någon växt som hon kan ligga och vila på!

önskar dig och honan lycka till!

HeidiH
0

Jag hade tagit bort en sån fisk.  Jag tar bort dem för mkt mindre än så kan jag säga.. hade en fisk som var tunn och mager, och stjärtfenan var trasig(läs biten på av andra fiskar), den hjälpte jag att avsluta sitt lidande..

akvariet
0

jag tycker att så här att du ska låta henne få vila själv och om hon inte bllir bättre förns imon så får du ta bort henne! men vem vet, hon kanske inte överlever natten men då har du ju iaf försökt!

jag har en guppyhane som har varit extremt sjuk och bara låg och simmade knappt någon ting, men så tänkte jag att han kanske skulle bli bättre om jag gav honom en dag till på sig och gissa vad som hände… jo, han blev jättepigg och nu är ha pappa åt två Guppy kullar också! rackarns vad han lurade mig! så jag tror att din kanske också kan göra det om min gjorde det!

Lycka till!

#3 jag kan också erkänna att jag tar bort mina fiskar för mindre saker än det med!Skäms

[imaginepeace]
0

Tack för svaren! Tyvärr blev hon dock sämre och min sambo tog beslutet att avsluta hennes lidande. Ganska tråkigt, man fäster sig vid fiskar mer än man tror Tungan ute

Förlorade en jättefin helröd guppyhane med gigantisk stjärtfena för ett tag sen Rynkar på näsan Hoppas att någon av mina 15 yngel kommer likna honom, det hade varit kul!

På tal om yngel, vad ska man ge dem för mat för att de ska bli starka och friska? Fått tips om att ge dem ett foder (som jag inte minns namnet på) som skulle få dem att växa jättefort. Men från andra håll har jag hört att de inte ska växa upp för fort för att de lätt blir missbildade då.  Mina yngel får smulade flingor och nu efter en månad är den största ca 2 cm. Låter det bra eller?

Jag är nybörjare inom akvarievärlden och även ny på det här forumet, så jag slukar all information med hull och hår Skrattande Bring it on!

akvariet
0

det var synd!

du tänker nog på artemia dvs små kräftdjur…

jag ger mina yngel söndersmulat flingfoder och de växer så de knakar! mina växer nog i typ normaltakt… orkar inte slösa pengar på artemiaTungan ute

Det låter ju helt perfekt! faktum är att min största också är 2cm och alla är ca 1 månad!Skrattande

sen måste man ju hälsa dig välkommen till akvariefisk.ifokus också! hehe

[imaginepeace]
0

#6 Toppen, då får de fortsätta äta det Glad

Man tackar, kommer nog att vara ganska så aktiv här! Trodde aldrig att det skulle vara så kul med akvarium Skrattande