Glädje mitt i eländet
Påmåndag kväll så kikade jag till mitt akvarie och undrar med ett frågetecken hur i sjutton det kan ha dunstrat flera cm vatten i karet på bara 8 dar, coh ser till min fasa att karet läcker vatten i baksidan och den står på en industrihylla med träbotten som tål 250 kg tryck….hela jävla underlaget har blivit vattenskadat och hade börjat ge vika, får panik då jag har ett yngelkar under och får då börja tömma akvariet med all inredning till ett nytt i illfart innan det händer en katastrof och underlaget ger vika.
Så till saken hör att jag har 2 st ancistrusar i karet som båda har egna gömställen, en kruka och en dödskalle med horn.Lyfter bort växter och sedan inredning ur karet till en vit balja, ser då att små små yngel simmar ur dödskallens horn och ser då att det är massor av Ancistrus yngel 
har inte märkt att dom lekt överhuvudtaget, blir så himla glad över att se dessa liven i eländet.
Så min egentliga fråga är, hur ofta leker dom?
och hur i helskotta har dom kunnat lägga rom i hornen som e pyttesmå?
Tjena Metalbitch!
Jag vet inget om dina yngel, men vattenskador kan jag.. Hoppas allt gick bra. Rock On!
//R
Oj, hjälp! Vad hemskt
Men kul med yngel i alla fall.
Hade du något annat kar du kunde flytta över allting i då?

Mvh Stephanie 

allt gick ju bra till slut, fick flyttat en del av ynglerna till mitt yngelkar och resten som (om det nu finns kvar) i hornen vet jag inte hur det har gått men hanen vaktar och fläktar i utgången vid det ena hornet i allafall 
såg nu i morse i yngelkaret att dom va i lite olika storlekar, en del har gulesäcken kvar och en del har ingen utan suger glatt i sig lite alger från rutan (är förresten lite större med)
som tur så hade jag ett extra akvarium i samma storlek som jag avsatte förra veckan, så det gick juh hyfsat smärtfritt ändå
skall fixa bild i morgon på "boet" och ynglerna
#4 Det är troligen flera kullar med ancistrusar där, de brukar få kull efter kull och tillslut blir det många små ancistrusar
Har du honan tillsammans med hanen ännu? När du sedan inte vill ha fler yngel är det bara att ta bort honan från det karet och ha henne i ett annat eller också ta bort dödskallen med hornen där ungarna kommer.
Kul med ancistrusyngel, det hade jag här för något år sedan. Nu är det ca 35 ancistrus"yngel" som lever, och de är då inte små längre hihi ;)
Tråkigt att akvariet gick sönder, hoppas det ordnar sig ändå.

men då kommer det ljusa in och man blir glad igen!