Är mina snäckor verkligen rosa?

Ser helt klart lila och jättefina ut! :)
Jag är jätte nöjd med dom oavsett om de är lila eller rosa ^^ men eftersom jag vill ha både lila och rosa och tycker dessa ser lila ut så blev jag fundersam. Men jag är alltså inte själv då om att tycka att de ser lila ut ^^

Ojj vilka snyggingar! ;D *avis*
Helt klart lila, hade själv en sån, dom är sjukt snygga ;)
Ja, skalet är lila men dom kallas rosa så länge foten är ljus :-)
Mörk fot och samma skalfärg sa hade den varit lila ;-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Men hej o hallå!
Hur snygg va inte den färgen?!
Avundsjuk jag blev!
Skulle nog personligen kalla dom lila med ljus fot oO'
Ja, de är väldigt fina ^^ väldigt glad för dom oavsett vad deras färg borde kallas.
De snäckor som ser ut sådär tappar oftast den lila färgen när de blir större. Den komemr mer likna en brun, antagligen!
Men det är inte en lila, för lila har mörk fot :)
Sen om man vill kalla den lila så är det inget fel med det ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Den ena är nästan fullvuxen och har bara blivit mörkare tills den blev såhär lila.
#10 då får vi hoppas på att denna är ett undantag :) För det är en mycket vacker lila färg! :)
Men den räknas inte som en lila, hm.. men det känns ju helt klart fel att säga rosa när den inte är det XD
Ska vi komma på nå nytt namn? XD Den har ju onekligen ärvt ett lila skal (om den förblirlila) men en ljus fot, alltså är den inte "rent" lila..
hm… vad krångligt det blir XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Det blir ju helt fel!
Jag funderade likadant som ts när jag hade köpt mina första "rosa", skrev även här och frågade 
Får ta och skriva tydligt i säljesannonserna vad dom EGENTLIGEN har för färg och sedan vad den färgen kallas 
Ska se om jag kan få en bra bild på lila oxå..
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Men vad kan man kalla denna färg? Jag skulle känna mig totalt lurad om jag ville ha en lila, och fick en med ljus fot :P
Samma som om jag ville ha en gul, men fick en med mörk fot (jade)
eller kanske en blå, men får en med ljus fot (vit)
mm mm :P
Men ja, man bör nog skriva mer ingående i sina annonse om färg på både snäcka och fot XD
Om den behåller denna färg skulle nog jag personligen helst kalla den för just "Lilarandig med ljus fot" XD Eftersom skalet är lilarandig och foten ljus. Väldigt fina är dom i allafall men de växer verkligen olika snabbt! Vi får väl se vad den lilla antar för färg när den blir lika stor.