Påfågels cikliden oscar
har fått akut ta hand om 2 st av dessa firrar i storlek 25 cm av en gammal tant, men problemet är att jag inte fått dom att äta sen jag fick dom igår…testat med ciklid pellets,flingfoder och röda mygglarver.
vet att dessa fikar är kräsna,och äter ibland bara fodret dom e uppväxta med, men tanten jag fick dom av lever inte riktit i våran värld (senil)och inte fått mycket vett av firrarnas matvanor… så har ni andra tips förutom räkor då???
Daggmask! Testa det!
Annars är påfåglar kända för att äta ALLT :-)
Kan det var så att dom är sjuka? Du har möjligen inte möjlighet att lägga in en bild?
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
har tänkt testa det med faktiskt =)
nä dom e nog inte sjuka, nästan alldeles för livliga för att vara så stora bjässar…skall försöka fixa bild
Nyflyttade så vänta några dagar med maten tills dom lugnat der sig efter flytten
Kanske borde säga att fiskar är väldigt svälttåliga så du behöver inte börja oroa dej på nån vecka ;-)
Det jag reagerar på är att det är påfåglar - dom brukar nästan äta i påsen på väg hem ;-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
jag vet ju inte hur svältfödda dom har varit under tiden karet stått hos den gamla tanten heller. Hon har legat i ett hem ett par veckor och sonen åkt och matat firrarna ibland. Men igår fick jag dom att äta lite ciklid pellets i allfall. Idag skall jag till baksidan och plocka daggmask (perfekt då det regnar just nu)