Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 2237 ggr
Johan-
0

Från 200 l till 540 l

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

japp igår fick jag sålt mitt 200 l kar och köpte ett 540 l

Förutm att det var väldigt stort (160 cm långt, 60 cm brett och 60 djupt) så hade den förra ägaren silikonat fast skiffer-plattor på bakrutan, vilket gjorde att karet vägde Massor, vi var fem personer som konkade på det och det var knappt vi orkade få upp det på 3:e våningen här =)

Eftersom ytterpumpen inte fungerade så fick jag plocka fram en hel hög med mindre innerpumpar =)

Ska träffa säljaren någon dag i veckan för att få ett nytt ytterfilter.

Det ingick även en jättefin bänk till karet, egentligen är det en standard bänk i metall, men den är infälld med massiva ekplattor, vilket gör att den känns väldigt lyxig =)

Här kommer en liten bild på röran då jag höll på att städa det, jag började redan igårkväll men blev inte färdig förräns idag.

sussa08
0

NAJS!!! :D

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Johan-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Karet är inte färdigintrett, där skall i mycket mer sand och mer växter, men det får komma efterhand.

Är som sagt på jakt efter svart sand (rådasand?)

Än så länge är det inte så många invånare, endast några ancistrusar, ett par kampfiskar, och en ciklid samt några räkor, men det kommer bli mer efter hand=)

Det som flytter omkrin på bilden är en rot som inte vela sjunka än=)

Det är fortfarande lite grummligt men ser ändå rätt trevligt ut.

Tänk som sagt på att det inte är färdig inrett än, så var snälla med era kommentarer=)

Johan-
0

Mangroveroten (som syns på bilden) vägrar fortfarande att sjunka, skall det ta sådan lång tid?

Electron
0

Min erfarenhet av äkta mangroverötter är att dom ska sjunka direkt! Borde inte ta mer än ett par timmar!

Är den begagnad? (asså legat i vatten förut)

Johan-
0

japps, begagnad, vet dock inte för hur längesedan

[LucyInTheSky]
0

Vad fint! *avis*

Electron
0

Det kan ju bero på det… Att bara "färska" rötter sjunker snabbt.

Är den begagnad så kan den mycket väl vara urtorkad (som inte en färsk rot är)

Hänger du med i mitt resonemang? Glad

Johan-
0

Ja, jag hänger med=) Tack =)

Och tack #6 =)

Johan-
0

Vad tror ni om att blanda blästersand med den sanden jag har i akvariet idag, kan det bli snyggt?

Electron
0
Johan-
0

Häftigt=)

[LucyInTheSky]
0

Shit, vem kommer på att stoppa ner ett skelett.. Hjälp!

Vet inte vad blästersand är.. så jag är inte till så mycket hjälp.