Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: akvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 1335 ggr
Goldenalice
0

Kan vi ha fiskar?

Åh, nu hade vi planerat och fixat och donat till vårt nya akvarium, som kommer bli på ungefär 60l och inbyggt i bokhyllan:) Allt skulle bli så fint, och det skulle bli klart i sommar, men shit!!
Vi har ju egen brunn!
Jag vet inte om vi kan ha fiskar, för vi hade svavel i vattnet förut, men nu har vi något filter så det är nästan bra.Vi har haft fisk, men bara en kampfiskhane, och 2 honor, då kunde mamma ta bra vatten från sitt jobb. Kan man ha i något i vattnet så att det blir bättre? Kan man åka och testa sitt vatten någonstans?
Kan vi ha fiskar överhuvudtaget?:(
Man vill ju fiskarnas bästa och inte ha dom i dåligt vatten för sin egen skull:(

Tacksam för svar:)

Scilla
0

Det finns dels vattentester man kan köpa i akvarieaffären och testa en del saker, sen kan man ju låta ett företag göra ett mer grundläggande vattentest för att kolla kvaliten på vattnet. Jag har haft fiskar med egen brun utan problem, men mina föräldrar har riktigt bra vatten också. Förmodligen bättre än det här i stan som blivit klorerat och så.

Goldenalice
0

Ja, vi ska nog ta och göra ett test och skicka in till kommunen:)
Tack!

Goldenalice
0

Jag såg att vissa här hade tagit med sej lite av sitt vatten till djuraffären och fått lite tester gjort där, är det något (ni som gjort det) kan tipsa om?
Det verkade också på er som om det var gratis(??)  :)

dalamormor
0

jag har varit och testat mitt akvarievatten i dag.dom testade nitrit halten o ph värdet.det kostade ingenting.

myhombrero
0

Vill du värkligen sattsa på att ha akvarium i en längre tid kan du ju köpa ett osmos filter.

MVH.Ted

Goldenalice
0

Osmos filter låter verkligen bra och proffsigt men jag är ju nybörjare inom detta ämne..Osmos,osmos, osmos…Näähh, inget..Vad är det för något om man törs fråga:);) (???)

KerstinL
0

Kolla HÄR om du blir klokare.. Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Goldenalice
0

Öh?
Jag är ledsen men det är väl något fel på mej då..;)
Förstår knappt något, men det är väl så att det är som ett super filter..typ..?

KerstinL
0

tror det separerar salter och sånt, har ingen som helst susning.. hjälp till nu alla "osmosisar"!! Tungan ute

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Goldenalice
0

"osmoier""""":P