Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 1106 ggr
sussa08
0

Vad är en körsbärssnäcka?

En kompis har inhandlat en, som det stod på lappen, körsbärssnäcka!

Letar och letar men hittar inget som heter så, vad är detta för en snäcka, finns det ens något som heter så?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
0

*putt*

hoppas på att någon vet något om detta :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

niffen
0

Säkert en röd/rosa äppelsnäcka. Djuraffärerna ska ju alltid vrida och göra om namn för att de ska låta mer lockande.
Råttor t.ex., det finns tydligen "Egyptiska takråttor" - vilket är en brunråtta, för det finns inget som heter Egyptisk takråtta, men djuraffärerna tycker det!

sussa08
0

Nä det är ingen äppelsnäcka, det var min första tanke… Det är en trattformad snäcka men minst lika stor som ett äpple… Fel form på skalet :P

niffen
0

Jaha, vad skumt… Äh, jag vet inte, kan inte så mycket om just snäckor… Är det inte en sån sandsnäcka då?

sussa08
0

Kommti fram att det är en "ny" snäcka… Vet inte namnet än men hoppas att Kent kommer hitta det snart ^^

kent
0
sussa08
0

Elefantsnäcka om man översätter alltså ;) Eftersom vi brukar använda snäcka ist för snigel?

Tyckte den var ashäftig i alla fall XD Ska tvinga na att köpa fler XD

zickan
0

haha.. det var verkkligen lååångt ifrån vad som stod på lappen. Ska in i morrn och se om jag inte kan köpa upp de andra hon hade. sedan ge rätt namn

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

sussa08
0

Jag ska ha nån sen ;););)

kent
0

#dom fiins i dom flesta zoo…jag har sett dom här på djur & sånt i tyresö.

sussa08
0

Jo jag hörde det XD bad kerstin kolla priset :P