Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 918 ggr
Silvernalles
0

Apropå känsliga frågor

Hur tar man bäst bort snäckor vid överbefolkning? Fick total invasion av kanelbullar och posthorn i mitt endler/yngel akvarium där jag förståss övermatat(nu har jag två helenor fr. Chlgr). Plockade bort oavbrutet och spolade ner i toan(jättehemskt, jag vet). Till slut sanerade jag hela akvariet, genom att vända ner sanden i kokande vatten (ännu hemskare?). Vet inte om jag verkligen borde postat det här inlägget?

KerstinL
0

Jag brukar klämma ihjäl dom… : (

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Cat
0

Köpa en fisk som äter upp dom kanske? De rådet har jag fått här men mina håller sig till runt tio talet som man ser iallafall så dom få vara.

kissan78
0

Jag har en hel drös botior som får äta alla snäckor som det blir för många av. Ett tips om man har irktigt många är faktiskt att skicka till någon som har snäckätare. Jag skulle gärna ta emot ett större gäng skräpsnäckor mot portokostnad om det är någon som har för mkt. allt för att göra mina hungriga småttingar glada ;)
Lyckas jag få tag på små kanelbullar blir scalarerna galna! Dem bara ääälskar dem. ;)

Innan jag skaffade botior gjorde jag som KerstinL o klämde ihjäl dem, när dem var små.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Sloj-border
0

vilken tur att du skrev inlägget! jag tänkte precis skriva en lika dan fråga… :P jag såg en liten snäcka som jag tror ha följt med någon växt men jag kunde inte döda den så jag satt den i mitt tomma 22 L plast kar… jag kan inte döda den! jag kan inte döda något levande! då får jag jätte dåligt samvete! Gråter så jag vet inte hur jag ska göra! jag har ju slöjisar som jag kan ge den till, men tänk om dom inte äter den då kommer den kanske föröka sig så det blit jätte många :S

Cat
0

#3 Ahh de är därför jag inte får invation då. Jag har två scalarerGlad