Akvarium iFokus

Akvarium

Läst 44 ggr
Swadika
0

Förvara växter utan akvarium

Hej, jag köpte ett nytt akvarium men fick med fel bänk till. Jag har ingen plats att ställa upp den nya någonstans tills rätt bänk kommer. Förhoppningsvis kommer den i början av veckan.

Dock när jag fick bekräftelse om att akvariet skulle komma köpte jag några växter som kommer att komma imorgon. Hur förvarar jag dessa bäst tills jag kan få upp det nya akvariet nästa vecka? Jag förstår att det är en rejäl chansning nu att de ens överlever. Och om det inte överlever, så är det så men det är såklart målet.

Går det att ha i en hink? En balja? Finns det något billigt att köpa att ha det i så länge?

Jag har ett mindre akvarium men det är mitt sista alternativ just nu då jag har ungefär en miljon snäckor (okej inte riktigt, men det känns så haha) där i och inte vill ha med snäckorna i det nya. Om det är mitt enda alternativ, hur länge kan de stå där i utan att bli planterade?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Nephi
0

Hink fungerar bra för några dagar 😁

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Swadika
0

#1 Haha toppen, då chansar jag på det i några dagar. Jag antar att de vill ha lite ljus under dessa dagar? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Draken
1

#2: En hink med vatten och ljus, så skall du se att de förmodligen kommer att överleva

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis