Annons:
Etikettersjukdomarmalartetror
Läst 39 ggr
F
2023-08-31, 14:00

vita prick sjuka

hej! vet inte om de finns en tråd för de här men jag behöver behandla mina fiskar för vita prick sjuka, jag har köpt ( waterlife treats white spot & fungus)
det jag funderar över är att jag har Guppy yngel i karet och några räkor! vet ni om det går att behandla med dom i? tyvärr har jag inte något annat akvarium mer än detta. det jag har märkt är att eventuelt en Ancistrus mal har fått sjukdomen samt några Kuhlii-ålar. guppysen, zebrafiskarna och tetrorna verkar ha klarat sig, det har nog gått 2 veckor sen jag märkte att de fanns vita prickar på fiskarna…

Annons:
Nephi
2023-08-31, 14:34

Waterlifes behandling är inte säker för räkor.. yngel brukar klara av samma behandling som dem vuxna så länge dem inte är försvagade av sjukdomen

Hittade denna informationen på en engelsk sida som säljer medlet:
This product must not be used in aquaria containing African Mormyrids (i.e. Elephant Longnose etc), Piranha, Rays, Sturgeon/Sterlets, Snails, Shrimps or when related species are present.

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Nephi
2023-08-31, 14:37

Rekommenderar att du istället tittar på Esha serien, tror alla deras mediciner är snälla mot räkor och snäckor.

Esha exit är det som gäller mot vita prick

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

F
2023-09-01, 07:43

Okej, nu testar hagen den jag redan köpt så får vi se vad som händer, än ser det lungt ut men är bara på dos 2 av 4

Draknästets_Reptiler
2023-09-02, 09:01

Du måste behandla hela karet och alla invånare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: