Annons:
Etiketterakvarium-och-fiskarövrigttetror
Läst 54 ggr
Zefirka
2023-05-02, 15:24

Färg hos kardinaltetra

Halloj!
Är det bara så hos mig att mina kardinaltetror "tappar" färgen när det är dags att sova? Men det var så en gång att när jag var vaken på natten för jag inte kunde sova hör jag ett plask, för mitt akvarium står i mitt rum. Jag får panik, och tänder lampan för att se om någon hoppat ut ur akvariet (efter lakrits hoppade ut ur en burk när han hade vita prick så är jag rädd att det ska hända någon annan fisk. För han dog tyvärr, vi hann inte fram i tid) då så låg alla fiskar på botten och "sov", och tetrorna hade ingen röd färg alls nästan, bara en väldigt ljus rosa färg som var där det brukar vara rött!

En annan gång så råkade jag se fel på klockan och tände akvariet en time för tidigt. Då sov alla fiskar, och kardinaltetrorna hade nästan ingen röd färg alls på kroppen! Men sedan kommer den röda färgen långsamt tillbaka, och sedan är allt som vanligt igen! :)

Är det bara hos mina som den röda färgen försvinner när de "sover"?

Mvh. / Zefirka

Medarbetare på barnens, akvarium och skojigheter ifokus

• Redigerat 2023-05-02, 15:25 av Zefirka
Annons:
Draknästets_Reptiler
2023-05-03, 09:06

Fiskarna kan tappa all färg när de sover. Det är ett skydd mot nattaktiva predatorer 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-05-03, 14:43

#1: jaså, vad intressant! Har bara sett tetrorna göra så 😁

Mvh. / Zefirka

Draknästets_Reptiler
2023-05-04, 09:25

#2: Kopparbarben och Scalarena gör samma sak. Det är säkert fler arter som gör det .

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-05-04, 09:39

coolt!

Mvh. / Zefirka

Upp till toppen
Annons: