Annons:
Etikettallmänt
Läst 112 ggr
fluffis
2021-09-17 12:44

Normal storleksskillnad på siameser?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har fem siamesiska algätare och jag har lagt märke till att det skiljer mycket i storlek. Jag kan inte garantera att de är från samma kull eller lika gamla men de köptes från samma akvarium och var lika stora, för nio månader sen. Två är riktiga bamsingar, en är väsentligt mindre och två är lite mittemellan. Är det normalt/vanligt med sådana skillnader? Jag bifogar några bilder där jag tror man kan se skillnaden på en av de stora bredvid den lilla.

  • Redigerat 2021-09-17 12:45 av fluffis
Annons:
Choffa
2021-09-17 14:46
#1

Vi har inte längre kvar våra siameser men när vi hade dem så märkte vi lite samma. Jag misstänkte att några var lite kaxigare och lyckades roffa åt sig mer mat från de helt matgalna tigerbarberna 🤣
Även hos våra pakistanbotior (som vi fortfarande har kvar) ser vi ganska stor storleksskillnad nu, så det verkar inte bara vara så hos siameser 😊


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

Maleficum
2021-09-17 15:52
#2

Jag har råkat ut för samma sak (inte alla omgångar av siameser jag haft men några).
Speciellt en gång när jag köpt fem stycken, en av dem verkade inte växa alls medan de andra växte så det knakade! Lillen klarade sig bra och var pigg och frisk (och levde ungefär lika länge som de andra). En liten fördel var att han till nöds kunde vara i mitt lilla akvarium när jag fick problem med vissa alger där och mumsa på tills dem var slut och han fick flytta tillbaka till de andra.

Dem jag har nu verkar dock väldigt jämna i storleken trots att de år inköpta vid olika tillfällen och från olika håll (några jag köpt och några jag fick ta över från min kompis).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2021-09-18 12:00
#3

Jag har haft siameser som har varit olika stora, trots att de är inköpta samtidigt från samma akvarium.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: