Annons:
Etikettersötvattenräkorkörsbärsräkorcrystalredräka
Läst 350 ggr
magthenop
12/23/20, 6:09 AM

Köper gärna lite räkor

Startar upp ett räk akvarium på 35liter.

Vill köpa runt 10st Körsbärsräkor och kanske lika många Crystal Red.

Helst från någon i Stockholms Norra delar (så det inte blir långt att åka).

Annons:
Nephi
12/23/20, 3:59 PM
#1

Kan ingen här inne hjälpa dig så är detta en discot grupp för köp och sälj av räkor :)

https://discord.gg/gXjcXAMah7

Rekommenderar dock inte att blanda Neocaridina och Caridina, de vill ha olika vattenvärden och den ena sorten tar över efter ett tag.
Neocaridina är lättare men går inte att ha flera olika färger av, de återgår till viltfärg efter att ha blandats några generationer.

Cardinia är något känsligare men går att få fram väldigt roliga färg kombos om man läser på och gör ett aktivt val med vilka linjer av färger man inför i akvariumet


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Check out the Räkor Sverige community on Discord - hang out with 339 other members and enjoy free voice and text chat.
Draken
12/26/20, 7:47 PM
#2

Finns även flera grupper på Facebook som säljer räkor.

Har inte räkor själv, men jag har ett par kompisar som har nördat ner sig i räkor och de brukar handla från en person på FB som heter Omnia eller något liknande. Hon skall tydligen har väldigt bra kvalitet och färg på alla sina räkor

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
12/26/20, 7:53 PM
#3

#2: Jag tror du tänker på Omia och deras nyöppnade butik Tibro Akvariefiskodling.

#0: Rekomenderar verkligen henne :) Mina blåa räkor är därifrån, mina körsbär kommer från en av hennes gamla stammar.
Skicka ett meddelande till henne så kan hon skicka räkor till dig om du inte bor i närheten av Tibro 😁


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
12/26/20, 7:54 PM
#4

#3: Så heter hon ja :) jag var nära iaf 😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: