Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: övrigt
Läst 826 ggr
miar
1

Dvärg kula Carinotetraodone

Hej Har haft Kulfiskar tidigare sk åttan. Och även grön kul fisk. Har även en Fahaka Tetraodone Lineatus på ca 17 cm och ca 5-6 år. Har nu ett tomt 100 liters som stått tomt men igång en längre tid. I går tog jag hem 10 st dvärgkulisar på några mm i storlek. Ska ändra om lite i karen och ytterligare ev större kar till mina bräcktvattens. Hade då tänkt ha kulisserna i 200 liter kar. Nu till min fråga el frågor Jag är ej nybörjare inom akvariet världen Men ny inom dvärgkulisar. Önskar all info God jul och tack på förhand

Lillyrod
1

Jag har själv aldrig haft kulfisk men någon här har haft dvärgar det är jag helt säker på. Hoppas de hittar hit så de kan ge dej den infon du behöver 🙂

miar
2

Tack. Ja jag hoppas de finna någon som kan om dvärgkulisar. Så söta och så små..helst när jag jämför med min Lineatus Fahakan. 😊

Maleficum
2

Har haft dvärgkulor jag fick överta av en kompis. Supergulliga men lite kräsna (speciellt när den blev äldre).

Tycker de, förutom matkräsenheten, varit väldigt enkla att ha att göra med och riktigt nyfikna och kommer gärna fram och kikar på vad man pysslar med när man är nära akvariet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu