Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 826 ggr
Nicke_nice
0

Fisk till 112L

Hej! Väldigt längesen jag skrev här inne nu, har tagit lite paus från akvarievärlden. Men nu är det dax att sätta igång igen. Jag har 2st 112L sötvattensakvarium, jag skulle vilja ha tips på fiskar som skulle passa i dem. I det ena akvariet har jag grus, levande plantor och många gömställen men även öppen simyta, i det andra akvariet är det i princip likadant men istället för grus har jag finkornig sand.

Jag skulle vilja ha någon fin och färgglad fisk. Dem jag redan haft är Guppy, Platy, Kampfisk, Neontetra, corydoras, khuliålar och fjärilciklid. Det finns bara Körsbärsräkor, posthorn och några enstaka guppy/platy yngel i akvariena nu. Har inget emot de fiskarna jag redan har haft, men det hade varit roligt att testa något nytt, men jag vill ha råd från kunniga, eftersom att jag vet att dom flesta fiskarna behöver större yta än 112L och jag vill ju att mina fiskar ska ha det så bra som möjligt.

Mvh Nicole🙂

CorneliaAndersson
0

Jag hade ju absolut velat använda ett av karen till Kardinaltetra och otocinclus!

Ett 'stim' av varje! Kanske någon räka också? :)

Humm,, jag tror att de skulle matcha rätt bra (?) :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Cecilia.S
0

Jag hade satsat på någon typ av dvärgciklid som huvudnummer. Exempelvis ett par av någon Apistogramma art (vill ha sand). Ett stim av en otocinclus och/eller corydoras art skulle också passa in fint, corydoras i fin sand men ottosarna kan gå på både sand och grus. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
0

Nån liten dvärgcikid (ett par) kanske ett stim Neontetra och nån snäcka eller liten algätare (typ ottocinklus) på botten :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Erratic_Eagle
1

Skulle köra på Ancistrus albino, något gult stim som t.ex guldbarb och ett par dvärgciklider. Kanske några ottosar också😃👍