Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1392 ggr
[krutgubben]
1

Foton på mina fiskar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina Korallplatys, jag ska plocka bort dekoren från gruset som min sambo ville ha för jag personligen tycker inte alls om det och akvariet är på 100 liter.

[krutgubben]
0

Foto på en av mina egna uppfödda Ancistrusar och en Blackmolly samt en Praktbotia men den har jag inte fött upp själv för dom leker sällan i fångenskap har jag hört så den har jag köpt.

[krutgubben]
0

Här ett par "gatukorsningar" av Blackmolly 😃

Bettysara89
1

Fina fiskar!! :) :)

"Om du bedömer en fisk utifrån förmågan att klättra i träd, så kommer den att leva hela sitt liv i tron om att den är dum". - Albert Einstein
Kika gärna in på min blogg: https://bettyvilleblog.wordpress.com/

[krutgubben]
0

I yngelkassen har jag några yngel från Platy och Blackmolly som jag har fiskat upp från akvariet så dom slipper bli uppätna, jag ska sätta i ynglen i mitt yngelakvarium som egentligen är ett räkakvarium.

[krutgubben]
0

#3 Tack snälla🙂

mimåne
0

Trevliga fiskar. Ynglen ser ganska stora ut så de tror jag faktiskt att du kan släppa ut =)

Jag vet inte om det är bilden som luras, men jag kan inte låta bli att att titta lite extra på bilden med dina platys. Det ser ut som att de har lång, vit trådig avföring. Har de verkligen det eller är det bara som ljuset faller på bilden? Det är ett tecken på stress eller sjukdom annars.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[krutgubben]
0

#6 Tack, jaha tycker du att dom är tillräckligt stora för det. Blackmolly ynglen är nyfödda då jag såg honan föda men som fick göra det klart innan jag fiskade upp hennes yngel. Dom flesta av hennes kull blev tyvärr mat men jag räddade 4 iaf. Vad det gäller avföringen så har jag inte sett att någon fisk är sjuk, dom simmar på och är pigga. Kanske dom är stressade då jag har något för många hanar och som uppvaktar honorna hela tiden.

Draken
0

Om man zoomar in på bilden, så ser man att avföringen är ganska trådig. Det är föärmodligen stress, eftersom du har för mycket och för stora fiskar i ditt 100 liters. Praktbotian samt Mollyn skulle egentligen behöva större akvarium.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[krutgubben]
2

#8 Okej, jag ska ju ändå starta upp ett 375 liters akvarium och har även ett 150 liters som jag kan starta upp, då får det bli 150 karet till sällskapsakvarium och några andra ciklider till 375 karet. Jag får försöka ge bort mina praktbotior om jag hittar någon akvarist som kan tänkas vilja ha dom, tack ska du ha för svaret.