Något som är på växten!!
Hej som ni ser i rubriken så är det något i en av mina växter. Och enligt mig så ser det ut som en snigel!! Men äter den på växten eller äter den fiskmat?? Eller är det för att en annan fisk ska få yngel snart? Är det därför snigeln finns där? Ja ganska många frågor men jag har aldrig sett den tidigare… Ifall den kom med efter förra inköpet av fiskar. Vet inte vilken art det är på snigeln eller någonting. Har just nu: Platy och Guppy Tacksam för svar
Det är förmodligen en snäcka. Vilken sort är omöjligt att säga utan bild.
Men den rör på sig. Kan snäckor röra sig så??
Hoppas denna bilden säger nåt för er
Ser ingen bild :(
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Sniglar = inget skal Snäckor = snigel med skal Snäckor rör på sig och oftast äter dem inte växter. Dem vanligaste snäckor na man kan få med sig när man köper fisk heter physa, skivsnäckor och posthorn. Alla dem är helt ofarliga.
Det är vanligt att man kan få med sig hem snäckor av olika slag från t.ex djurbutiken. Snäckor är en snigel som bor i en snäcka. Dessa kallas i folkmun för skräpsnäckor därför att de ofta är oönskade och ses som pesten.
De äter alger, fiskmat och dött växtmaterial. Ofarliga. Kan föröka sig i kopiösa mängder. Vill du inte ha dem så plocka bort dem. Annars kan du krossa mindre snäckor mot akvarierutan. Fiskarna äter upp resterna.
Ser att du inte fick upp någon bild, men googla på Kanelbullesnäcka, physasnäcka, posthornssnäcka och titta på bilderna ifall att det kan vara någon av de arterna.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Såg som du sa på Google #16. Det såg mest ut som en physasnäcka.
Tack för alla svar🐟🐠🐡🐳🦈🐋🦐
Det var så lite så. Lycka till med ditt akvarium.
Medarbetare på akvariefisk ifokus