Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: projekt-diy
Läst 939 ggr
kallepudas
1

Vad skulle ni gjort?

Ja som rubriken på inlägget beskriver så vill jag höra vad ni hade gjort med två akvarier och vilka invånare och växter hade ni placerat i dessa kar.

Det är två stycken 54liters opti white med aqua nova t5-ramper.

Dom ska kompletteras med hangon-filter hade jag tänkt. I det ena vill jag ha räkor navy blue tror jag dom hette men sedan lämnar jag det helt öppet och det kanske kommer något tips som är bättre.

Har tillgång till Co2 men det vill jag bara ha i det ena karet om nu några växter skulle kräva det.

Så nu lämnar jag över ordet och tankarna till er andra och hoppas på många bra tips .

mimåne
2

Jag tycker att det hade varit snyggt med t.ex Kolglödstetra tillsammans med navy blue räkorna. En härlig kontrast dem emellan. Eller kanske Galaxyrasbora.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

kallepudas
1

#1 Det var trevliga fiskar och Galaxyrasbora såg fin ut.

mimåne
1

Kolglödstetra har jag själv haft tillsammans med räkor och det har fungerat väldigt bra. Galaxyrasbora ska fungera bra också men är något skygga så de kräver att man gör allt för att skapa trygghet åt dem.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

kallepudas
1

#3 Tätt planterat kar med öppen simyta står det att läsa om den. Mycket intressant

usvead
2

Galaxyrasbora är charmiga, matglada och pigga små fiskar. Dessutom vackra som små smycken 😍

Draken
1

Galaxyrasbora eller dvärgkardinaler skulle jag vilja a i ett akvarium, gärna med räkor eller snäckor. Mycket växter (mossa bl.a) Och nån rot.

Eller kanske lite hårdare vatten med lite kalksten och massa växter med Endlers guppy. Gärna räkor eller snäckor här med (utomordentliga städpatruljer båda sorterna ;) )

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Erratic_Eagle
0

Endlers skulle jag ha