Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: inredning-stenar-rötter-mm
Läst 1703 ggr
Cizzi2
0

Problem med affisch bakom akvarium hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har problem med en bakgrundsaffisch som jag oljade fast på baksidan. När vi fyllde på vatten i akvariet så synd det en massa luftbubblor. Går detta att ordna i efterhand..? Att dra av den olja in på nytt? Eller är det försent? Bild kommer.

mimåne
0

Kommer du åt baksidan nu? I så fall kan du ta någon typ av skrapa och försöka skrapa ut luftbubblorna.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ElinvBorg
0

Precis, problemet är väl om du kommer åt? Om du gör det så är det bara att försöka fixa till det :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Cizzi2
0

Får prova har lust att göra om det hela dvs dra av affischen.

Lillyrod
0

Jag har alltid bara tejpat affischen på baksidan. Väldigt lätt att lossa och ändra om det inte blir bra : )

Pialinn
1

Om du kommer åt kan du punktera varje luftbubbla med en tunn nål o trycka ut luften. Stick från sidan med nålen!!!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Fia81
0

Jag gör också som Lillyrod :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Cizzi2
0

Plockade av hela affischen och oljade in den igen och satte  tillbaka den. Det blev bättre än förut men fortfarande några bubblor. Flyttar inte 240 liter igen då jag inte vågar om det spricker. Synd att jag inte läste om nålar och bubblor innan för nu kommer jag inte åt dom. Använde ett kreditkort.

Pialinn
0

Ja, med ett kreditkort eller gummiskrapa kan man skrapa bort luftbubblor. Man får se till att man skrapar kortaste vägen.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Cizzi2
0

Har funderat på en sak, skulle det vara nyggt med en affich på ena kortsidan som vätter mot en vägg förutom den stora baksidan. Någon som har gjort så?

Lizelda
0

#9 Beror mycket på hur karet är placerat. Kommer du se kortsidan? Om inte så kör på, då tror jag absolut att det blir snyggt :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Cizzi2
0

Japp, när man kommer in i dörren är det ena kortsidan man ser direkt i vardagsrummet. Sen ser man framsidan vid soffan och den andra kortsidan står det en stor palm vid. Ska prova med en affisch i dag som experiment med majsolja blir det dåligt är det ju bara att ta bort den. Undrar om detta är vanligt?

Cizzi2
0

Fan biten var för kort. Hade inte blivit bra ändå.

Cizzi2
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det fixat, tog bort och gjorde om  :)

Lizelda
0

Blev jättesnyggt! :) Vad ska du ha i?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Cizzi2
0

Malawi ciklider har jag tänkt och nån mal