Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sydamerikanska-ciklider
Läst 1333 ggr
Duntrune
0

Vad heter min ciklid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Har en munruvande malawi. Skulle gärna vilja veta vad sorten heter. Skulle vilja köpa fler av samma sort :) bifogar bild! Det är hon längst fram.

kallepudas
0

Har du ingen bild på hennes hane?

kallepudas
1

Om hon nu munruvar så har du ju snart en massa yngel så det enda du behöver göra är att flytta henne till ett annat kar där hon kan spotta ynglen när det är dags. Dom munruvar i cirka 3 veckor men man kan ju håva upp honan efter 2½ vecka & tömma henne på yngel och sedan släppa tillbaka henne i det vanliga karet igen.

Sedan är det bara att mata upp ynglen och täta vattenbyten och rätt temperatur så växer dom fort så slipper du köpa fler.

mimåne
0

Hm.. Vår Medarbetare tinitusan har också haft Malawiciklider, kanske vet hon vad din sort heter. Min första tanke är däremot att fisken ser så blek ut, är den stressad och inte vid sin rätta färg månntro?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

kallepudas
0

Garanterat en fisk i gruppen Mbuna men det är ju lättare att artbestämma utifrån hanarna för dom har ju färger & lekdräkt så mycket enklare och eftersom honan munruvar så måste det ju finnas tillhörande hane misstänker jag.

oliverholmström
1

Callions bright blue

oliverholmström
1

Här är hela namnet: metriaclima callainos bright blue zebra