Gulnande växt
Bifogar två bilder. Vet ej vad det är för växt, fanns inget namn. Kanske att den är för svår för mig, därför frågar jag er. Varför gulnar den och vad kan jag göra? Har rotnäring.
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Har du kikat i vårt växtlexikon och kollat om du hittat den? Eller på zoopets växtbeskrivningar? Hur länge har du haft växten? Vad har du för ljus, temp, näring, storlek och fiskar? När började den gulna?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Oj va många frågor. Nej har inte kollat där. Har nog haft den ca en vecka. Ljus: röret som följde med startpaketet. Temp 28 grader, näring skrev jag. Storlek på vad? Den började gulna typ nu.
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Fast vad du har för rör i ditt startpaket kan jag omöjligen veta.. Det finns många olika sorters näring och många olika fabrikat. Storlek på karet, om det är överbelastat så kan en del växter få svårt att ta upp tillräckligt med näring och dylikt, därför frågade jag även om fiskar.
www.papillon.n.nu
Jag gissar på att det är ljuset som är problemet. Det ser mörkt ut i hörnet där de står.
Tror också på ljuset
Jag tror att det är någon ludwigia du har där Liten Boll. Kanske vanlig ludwigia repens =) Att bladen gulnar nertill tror jag beror på att ljuset inte räcker åt de nedersta bladen.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Kan det va en Hygrophila polysperma?
www.papillon.n.nu
Jamen just det ja, ludwigia är ju bara en del av växterna. Nu ser jag att alla plantor inte är samma art =) De gröna längst mot hörnet kan mycket väl vara hygrophila polysperma som du säger Liten boll.
Tack mimåne. Har läst nånstans att gula blad beror på för lite järn, kan det stämma?
www.papillon.n.nu
Jag tror mer på ljuset.
Hade inte du en tråd om lysrör 🤔
Jo det hade jag. Men denna frågan gäller ju gul ande växt.
www.papillon.n.nu
Precis som mimåne och fler påtalar i den här tråden, titta på ljuset. Det finns flera svar i din tråd om just lysrör, börja med att läsa igenom den…
http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/56cc504bce12c44706003f95-lampa-ok?discussions-2
Jojo jag har läst och jag förstår vad ni menar.
www.papillon.n.nu