Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: butiker-föreningar-och-länkar
Läst 2192 ggr
Hilevij
0

Köpa kampfisk från aquabid

Någon här som har erfarenhet av att köpa Kampfisk från aquabid? Har blivit kär i ett par hm plakat honor från några odlare i thailand som verkar ha någon kontakt i tyskland som sedan kan skicka vidare fiskar runt i eu.

Kommer nog inte köpa några just nu, för om jag börjar med kampfiskar igen så kommer jag snart inte ha någon fritid (eller några pengar..) kvar :b Men i framtiden kommer jag definitivt köra minst en import. Vart/hur har ni importerat kampfiskar (eller andra fiskar) från nätet?

slänger in länkarna till mina två små kärlekar. Det kan inte vara lagligt att vara så vackra >.<

http://www.aquabid.com/cgi-bin/auction/auction.cgi?fwbettashmp&1447235406

http://www.aquabid.com/cgi-bin/auction/auction.cgi?fwbettashmp&1447180359

Oliviahack
0

Fjordell har. Hör med henne :)

Oliviahack
0

Snygga var dom iaf :)

Hallon2015
0

Riktigt fina

Hallon2015
0
[Tinitusan]
0

jag har varit på väg att buda flera gånger men har valt att inte göra det pga de aningen låga oddsen att de överlever transporten. de flesta jag känner som köper fisk via aquabid har förlorat en eller flera fiskar som kommer fram döda eller avlider snabbt därefter…

MajjaOzzy
0

har också tänkt beställa därifrån. Men jag undrar om det är värt pengarna för att frakta dom hela vägen hem om det är stor chans att dom inte överlever :-( Men på ett sätt så vill man ju prova för det finns så himla fina fiskar där. Men om du får reda på något mer så får du gärna berätta för mig :-)

[Udoon]
0

Var ju inte så länge sen dom gjorde en gruppbeställning på kampfiskgruppen på facebook, tror det hade beställt typ 40st fiskar, har för mig det var en 14-15st som klarade transporten. Synd egentligen, för det är ju lite annan kvalite på importerna jämfört med dom man köper i djuraffären.

ElinvBorg
0

Klarade sig inte ens hälften? Jo det blir ju billigare ju fler fiskar man köper med frakten och så och om man inte ska ha så många själv så är det smart att gå ihop 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[Tinitusan]
1

när jag var med i fb gruppen gjordes en gemensam beställning, eller ja det var många som hade valt samma datum, av kanske 90 fiskar var det under 20 som överlevde.

vet även att fjordell har haft dödsfall. nu säger inte jag att alla dör men oddsen är inte så bra o då känns det för mig som att det gränsar till djurplågeri.

Lilolizeit
1

Med dom oddsen för överlevande borde man inte alls sponsra sån leverans tycker jag!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Hilevij
0

Oj! Det låter extremt! Och jag som blir så fäst vid individer… känns inte ultimat