Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 990 ggr
[Grodhopp]
0

Reevessköldpadda och fiskar?

Jag tycker det låter lite lätt galet att ha sköldpadda med fisk men nu har jag hört så många som sagt att det funkar så jag måste fråga er här på iFokus! Kan man verkligen ha fisk med en reeves sköldpadda? blir så nyfiken, är inte på väg att skaffa skölds nu! Jag hade rödörade vattensköldpaddor som liten och jag tror de hade massakrerat en fisk av vilken art som helst när de var vuxna. Tänker ju att det finns andra sajter att fråga på men jag vill gärna testa här då jag fått så bra svar och hjälp hittills!

Draken
0

Jag har två Gulbukade och en Reeves med ett helt gäng Danios, det är inga problem :) Mina äter gärna fisk, men jag tror de är för lata och bekväma för att jaga dem själv, de väntar tills de får den serverat 2 ggr. i veckan 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Grodhopp]
0

Menar du det rovfisk? Vad häftigt. Är det bäst att ha sköldpaddan först och sen fiskar eller tvärtom? Hur stort har du till dina? Större fiskar kanske är värre, kanske ska vara små och snabba.

Draken
0

Japp det menar jag :) Fiskarna kom i efter sköldpaddorna, men som sagt, mina är nog för lata för att jaga själv 😛

Akvariumet de går i är ett Paladarium, det är fyrkantigt,  85X85X45. Det går även bra med större fiskar, det går nämligen även två Zebraciklider och 2 Elfenbensciklider (2+2) i samma akvarium :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis