Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 989 ggr
Mysan_
0

Har ni bakgrund?

Har ni bakgrunder i era akvarium? Jag tog just bort min en stund för att skrapa bort alger på baksidan, men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha bakgrund eller inte. Det är en helt vanlig vit vägg bakom akvariet. Tycker ni det är finast med eller utan?

[Jens]
0

Jag har aldrig testat med vit bakgrund så det skulle vara kul att se om du väljer det. Själv har jag en helsvart bakgrund 🙂

Mysan_
0

#1 Svart är jättefint, jag skulle gärna vilja ha en svart bakgrund. 🙂

Jag har två bakgrunder, men jag vet inte vilken som är finast. En är mest blå och ser mer realistisk ut, och den andra är mest grön och ser lite tråkigare ut, det var den jag hade innan och jag har nog tröttnat lite på den. Jag tyckte det såg lite tråkigt ut med vit vägg bakom, så det kanske är dags att byta till den andra bakgrunden? Jag har aldrig använt den innan och den är ganska fin. 🙂

[Udoon]
1

Jag har fulvarianten, på ena karet en sopsäck och det andra mörkgrå slät tapet 😃 Jag har lite svårt för det där att inte ha bakgrund, kan tänka mig att mot en vit vägg lär väl minsta lilla algprick eller fult vatten synas direkt.

Mysan_
0

#1 Ja, det såg faktiskt lite magert ut, det skulle nog vara finare med en bakgrund trots allt. 🙂

Mysan_
1

Nu har jag bestämt mig för att göra om lite. Jag tänker byta till den blåaktiga bakgrunden och åka in till stan och köpa nya växter, för jag tycker om när det är mycket växter i akvarier 🙂

72mm
0

Jag har målat mina bak-rutor svarta. Vet inte om det är det snyggaste, men det var iaf det enklaste. Gjorde det faktiskt mest för innevånarnas skull då jag har kontakter och kablar bakom som jag rör ibland.

Friskt kopplat är hälften brunnet!