Svar på det ni ej trodde...
Alla som har sagt massor utav negativa saker om mig har fel…
Jag har tagit special hjälp butiken och kunniga fisk ägare. ALLT var bra med vattnet och alla fiskar mår jättebra nu!
Djurälskaren 
Ingen har väl sagt negativa saker om dig? Alla har bara försökt hjälpa dig, du låter faktiskt lite otacksam när du uttrycker dig sådär.
Jag är jätte tacksam men jo tyvärr har det hänt att en hel del här har sagt ganska taskiga grejs rom mig… :(
Djurälskaren 
Jag hittar ingenstans att någon har sagt något elakt?
#3 inte jag heller. tycker att dom fått bra råd av folk här på forumet.
Alla har ju sina teorier inom akvaristiken, vissa tycker att man ska använda ektozon andra tycker det är slöseri med pengar. Här är alla välkomna, (iaf. vad jag tycker) kunniga som nybörjare. Jag tror att dem bara vill hjälpa dig.
Men tråkigt om någon har fått dig upprörd.😕
The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker
Butiker ska man förresten inte lita på, 90% av tiden är dom bara ute efter att sälja. Emellanåt kan det finnas någon anställd med koll, men det är tyvärr sällan.
Egentligen så hittar inte jag heller några taskiga saker, bara lite att förbättra och varningar. Självklart kan det kännas lite tungt att få kritik, att någon skriver att man gör fel. Men man får ta det med en nypa salt och tänka positivt. Det finns alltid nya saker att lära och detta forum är ett ypperligt ställe att få hjälp, och hjälpa andra. Sen kan det självklart bli lite spridda skurar eftersom alla har sina egna metoder som jag tidigare skrev. -Hoppas det blir bra🙂
The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker
Herregud jag som total novis hade förutom 6 kuhliålar, 2 st Ancistrus i ett 44 L!! Nu var de inte så stora bara ca 7 cm men de växte ju och de gillade inte varandra.
Fick lite på tafsen här på forumet, men borstade av mig och lämnade tillbaka de båda ancistrusarna. Jag insåg då också min okunskap, men man lär sig.
Om man kan ta till sig kritiken - som ges i bästa välmening och av omsorg om akvarieinnevånarna - då lär man sig mycket och så vet man att här kan man dryfta sina funderingar och man får svar på sina frågor.
Ps. för den som undrar så lever alla 6 kuhlisarna fortfarande 😉
Jag får be så hemskt mycket om ursäkt å allas vägar om du Carronella1 upplevt att någon varit dum mot dig. Vi vill ha snälla hjälpsamma toner här på sajten och hoppas se det mot dig i fortsättningen också.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Visst kan det ibland låta lite tufft men det är viktigt att vi alla får hjälp och råd om vi gör något mindre bra.
SJV i all ära, men denna sida är inte helt dum. Bra att ha som utgångspunkt.
http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/akvariefiskar.4.62af51191240430af4d80002613.html
Tack alla… jag har gjort som ni sagt och det har gått bra så jag vet ej varför alla är emot att jag ej har gjort det men men…
Det är det här jag menar… ni är otroligt snälla men som sagt det kommer lite här med. Om jag säger något så ska vissa/någon kolla upp allt jag gör och säga emot. Men gjort e gjort men vill helst inte att det ska förekomma igen, då jag känner som att ingen litar på mig.
Men tack alla ännu en gång får alla tips som har ändrat på mitt akvarie liv… Men tänk på ja ni vet 😉
Djurälskaren 
Ibland kan det bli missförstånd när man inte Skriver allt man tror man har skrivit. Men det är toppen att allt löste sig!! Lycka till med allt 😃
LÄNGE LEVE DJUREN!!